Att lyckas vända lågt till högt

Min fina lilla son igen ♥
Efter smällen igår sov han en lugn, skön, låååång natt i vår säng. Och han har kollat film och lekt med legot hela förmiddagen när regnet smattrade på rutorna här. Han såg fram emot simmandet med stor entusiasm!
Vi kommer in på ett bananskal som vanligt - huuur kan det alltid kännas som man är sen när vi kommer dit!?
Glada i hågen, in och bytte om. In på toa och !!!!PLASK!!!! Oscar slog dit raklång på de där vassa kakelplattorna :(
Stackars stackars!!
 Men han är ju en kämpe, det gick bra mamma sa han med tårar i ögonen. *Liten*
In och satt och väntade ett tag, och sen när de skulle sätta sig på trappan kom tårarna. "Jag vill inte mamma! Mamma jag vill inte!! Jag vill gå hem mamma, jag vill inte vara här!!! Jag vill inte bada idag!"
Heeela mitt hjärta ville bara ta tag i honom och säga "klart vi inte ska, vi går hem och myser i stället" men jag satt framför honom och pratade i stället, frågade om han kom ihåg hur kul han hade förra veckan, och hur duktig han var och det ända svaret jag fick var "jag vill inte". *ÅÅååh mitt hjärta brister*
Jag tog honom i handen och stod med honom i kön, han tog motvilligt simläraren i handen och hoppade, och gick och satte sig på trappen igen.. En gång till sa hon. Alla barnen gick, jag tog Oscar i handen igen, och han tog henne i handen och hoppade i. Ett par gånger under första övningen höll underläppen på att ta överhand, men han kämpade på, gjorde saker han aldrig gjort, och han fina, stora, breda leende kom tillbaka mer och mer ♥
Så på väg "tillbaka" från ena kanten till andra, tappade han fotfästet, och kom under vattnet.
Mitt hjärta bokstavligen stannade. Det tog inte mer än någon sekund, innan han kom upp igen, hostade och fräste, tårarna var på väg, (simfröken hade inte ens sett något) och jag ropade det gick bra Oscar, kom igen, duktig du är - ni vet alla de här klyschorna... Och vad gör han...
Han går vidare, lägger det bakom sig, och fortsätter framåt. Till de andra.
Det kan vara mitt stoltaste ögonblick. Älskade älskade son!
När de sedan var klara, var det en strålande, pigg, superbabblig pojk som slängde sig i famnen på mig och gav mig en björnkram ♥
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ååååååhhhhhhh! !!!
Älskade ÄLSKADE SÅ DUKTIGA är ni!!!
Oscar på sitt och Du på Ditt!!!
♥♥♥

Mitt hjärta rörs till tårar
♥♥♥

2013-09-02 @ 23:49:57
Postat av: Mormor

Å mormor är inte anonym

2013-09-02 @ 23:50:44
Postat av: Sandra

❤❤❤❤❤❤❤❤

2013-09-03 @ 06:31:53
Postat av: SaramedNoraåLynn

Härligt Oscar!

2013-09-03 @ 06:53:08
Postat av: motte ♥♥♥

Gud vad bra gjort!!
Av er båda ♥♥♥
Stora kramen

2013-09-03 @ 11:53:17
Postat av: Mormor

Å nu har min underläpp darrat lite till..
godnatt mitt hjärta! ! ♡♡♡

2013-09-04 @ 22:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0