Vår bröllopsresa ♥

Om det blir i ordning, det vet jag inte.
Men det vet ju inte ni heller :P
 
 Vi var så spända och förväntansfulla, som 5åringar på julafton.
Oscar var så spänd att han fick feber. Och lillasyster hade sin hosta,
men men liksom. Panodil, Ipren, mollipect blev nerpackat.
Plus alla andra miljoner grejer, som badbyxor och russin,
tandborstar, en bok (hahahahahahahaAaaaaahahahaha), och solskydd :)
MOT RHODOS och MYTHOS BEACH RESORT!
 Farmor och farfar kom och hämtade oss och vi åkte ut i god tid!
Vi har ju faktiskt aldrig gjort det här förut,
men allt kändes lungt och bra :)
Här ser ni vårt plan som fickparkerade precis utanför fönstret där vi
satt och tog semesterns första öl. Visst pirrade det i magen!
Oscars feber gick snabbt upp i takt med att vi lyfte, och han somnade
in i febersömn så fort vi var i luften. Det gick bra för Emma också upp,
men hon tyckte det var mer än lovligt onödigt att sitta fast.
Men hon åt sin flaska, och var mest lite förbannad :P
Hela vägen kunde följas på små skärmar som fälldes ner, 
Oscar sov sov sov, och var riktigt febersvettig. Emma försökte, och vi gjorde 
alla våra tricks, men ingen fungerade, lite vila, men definitivt ingen sömn.
Så skulle vi ju ner också.
Det var inte alls lika bra som upp.
Vi väckte till vår stackas lilla son, och gav honom ett tuggummi.
Jag satt jämte Oscar, och Calle & Emma jämte mig.
Alla barn började gråta. Något som snart utbyttes mot skrik,
och barn som hör andra barn skrika skriker mer och mer.
ALLA ungar skrek.
Utom Oscar.
Orden runt omkring som hördes var "mardrömslandningen".
Hans tårar rann nedför kinderna, jag bad honom tugga.
Rhodos måste ha en kort landningsbana,
som det skakade och så hårt det bromsades.
Tårarna rann, och tillslut kräktes han.
Vad gör en mamma utan påse?
Japp.
Vi torkade och torkade, både tårar och kläder.
Och jag försäkrade honom att allt var okej.
Sedan fick jag krångla av honom shortsen, och lämna det där,
och Oscar gick av planet i tshirt och kalsonger.
Men friskluft fick honom i andra andningen, och han kändes snart mycket piggare!
Utanför planet stod en buss som transporterade oss till själva terminalen.
Mycket coolt tyckte jag :D Då är det en stor flygplats!
Så var det det där obligatoriska väntandet på väskorna, och när vi preciiiis
trodde "näää de har nog tappat bort våra ändå" - så kom dem :)
Vidare till transferbussen, och det var skönt.
En sval, knappt halvfull buss, körde till VÅRT hotell först,
ca 30 min. Oscars ögon var små som springor när vi kom fram, och
Emma sov tungt på mitt bröst. Men in kom vi, och incheckade blev vi.
Och sedan fick vi åka golfbil då de körde oss och våra väskor till vårt rum,
(lyx va!?) och Oscar utbrister lyckligt;
-"HAN KÖR SOM EN RIKTIG BILTJUV!!!"
Detta var synen vi vaknade morgonen efter natten innan. 
Så fantastiskt, underbart vackert!
Och storebror var trött, men FEBERFRI!
Vi åt en god frukost, på en STOR, fräsch buffé,
sedan gick vi hem, och svirade om till badkläder, och ja,
sedan var det poolhäng som gällde!
 På bilderna över ser ni utsikten från restaurangen som blev vår
"lunchrestaurang". Tänk er att gå in, sätta sig ner och beställa vad du vill,
äta gott, dricka gott, och så resa dig upp och gå och bara säg;
-Tack för maten!
Det tog oss hela veckan innan det inte kändes som vi smet :D
 
 
 Vi badade mycket! Extra mycket för Oscars del, och visst släppte några av
hans svåraste spärrar med vattnet. Och jisses om han blev självsäker :P
Han jagade en kille i 25års åldern poolen runt, gick efter honom och sa att han var en haj!
*Hahahahaha*
Aldrig, ALDRIG hade jag trott att han i slutet på veckan skulle
hoppa i själv utan att ens hålla i. Och då hoppade han där det
räckte honom till axlarna!
Så stolt, att jag inte kan sätta ord på det!
Jag hade en mindre rolig natt mitt i veckan, då något jag ätit inte
var poppis magen. Fick en svettig, kräkig natt, men så mycket bättre
jag blev fort. På morgonen tempade jag 39.9 och var ganska risig,
men bara timmar senare var jag nere på 38. Antagligen gjorde natten sitt,
men också den snabba vändningen att under dagen, att var jag rätt sliten den dagen.
Vår lilla flicka då.
Hennes feber pendlade mellan 37.8-39.4 hela veckan,
och som hon hostade.
Men så länge vi lyckades hålla febern nere, så var hon ok, hon vilade mycket,
men hade ändå pigga stunder emellan med lite bus och bad!
Hon hade ju blivit så mycket bättre hemma med mollipecten,
redan innan vi reste, så vi trodde ju att det bara "var det sista" kvar,
ack så fel vi hade.
Nej, hennes krupp blev definitivt inte bättre av att komma till värmen.
 
 Fin liten kicka på promenad på området! ♥
 Självklart provade vi stranden!
Vilket underbart vatten!!
Sådär blått som man ser i resekatalogerna, ja det ÄR det!
På "vår" strand var det sand och sten,
och stenarna var ganska vassa.
Calle gick gärna och plockade sten och snäckor med Oscar,
men jag ville hellre i plurret!
Ljuvligt vatten, inte alls så salt som jag har badat i förr,
klart så man ser bottnen, och allderles lagom varmt!
 
 
 Oscar har ju alltid varit en social kille, som inte har någon direkt spärr
av att prata med, eller hälsa på, främmande.
Så i slutet på veckan gick han själv till killen i baren;
-CocaCola please!
och -Thank you!
Hahaha, vilken guldklimp! ♥
 
På fredagen den tjugonde, kom vi fram till att det var ju faktiskt två månader sedan
vi stod där nere vid vattnet, utanför Ljungnäs.
Och hade en obeskrivligt, underbar, fantastisk, magisk dag ♥
Vi ville hitta en anledning att fira, och så var den precis framför näsan :)
Vi gick den kvällen till den "lite finare restaurangen",
delade en flaska rött, och åt en kanongod middag!
Det gick snabbt (som det oftast måste göra med barn),
men vi njöt verkligen! ♥
Tyvärr var det denna kvällen som fick en vändning utan dess like,
men jag har just bestämt mig för att
denna kvällen får ett eget inlägg, för den dagen jag går tillbaka och läser
om vår resa, då är det inte det jag vill minnas, utan allt detta underbara! ♥
 
 
 Dagarna gick så snabbt, oftast blev det frukost och så bad i poolen,
och så lunch och antingen stranden eller poolen en sväng till under eftermiddagen.
Oscar hade en fantastisk vecka tror jag bestämt!
Han var på "lekplatsen" där det också fanns ungdommar som sysselsatte de barnen som ville.
Det var tshirtmålning, och fotbollsspel, och ni kan tänka er lyckan när det var PIRATJAKT!
Disco varje kväll, och han hittade en kompis som heter Gustav, 
de busade och badade.
 
Lungt och skönt, varmt och behagligt, det var bara Emmas
sjuka som höll oss lite nere. Men just detta
vi-gör-det-vi-vill-när-vi-vill-det-livet
-det gör vi GÄRNA om! ♥
 
 Själva Mythos är ett hotellområde, och det ligger en bit utanför
staden Kolymbia. Dit skulle det ta ca 20minuter att gå,
och självklart ville vi gå dit och kika runt lite.
Vagnen vi fick låna, var inte riiiiiiiktigt den vagnen vi är vana vid.
Neeeeej, det hade vi inte räknat med heller, men vi hade nog räknat med
att den skulle svänga när man svänger. Tänk så fel man kan ha! :D
Vi valde nog också veckans varmaste dag att ta vår "lilla" promenad.
Vägen dit var i stort sett platt. Utom på slutet, då var det uppförsbacke.
Vaaaaarmt!
Vi gick och gick. Det var SVETTIGT!
Barnen var varma, vi var varma.
Men tillslut, vad som kändes som en halv evighet,
kom vi fram :)
 
 
 Vackert så det var inte klokt!
Vi gick runt lite, ut och in på supermarket-arna, leksaksaffären,
tog en äkta KALL Mythosöl på en liten, mysig restaurang.
Vägen hem gick underbart mycket lättare, det var betydligt svalare,
barnen var glada, vi var glada, vi visste ungefär hur långt det var,
och hittade vi både fikon, och granatäpplen!
Och en ilsken hund :P
  Söndagsförmiddagen innan vi skulle åka hem var slapp,
efter frukosten gick vi ner en sista gång till stranden,
letade lite snäckor, Emma vilade i vagnen
ja hade det bara lungt och skönt.
På vägen upp till rummet för att hämta väskorna,
tog vi en kall läsk, Oscar hittade på en MYCKET rolig lek
-som syns ovanför.
Som vi skrattade, vi skrattade så vi kiknade
-och jaaa, till Emma tröttnade *hahahaha*
Bussen kom och hämtade oss,
och vi  lyckades fota lite genom rutan.
Ett fantastiskt landskap, där de bygger mycket nytt,
men där det också på vissa ställen ser helt öde ut.
 
 Bussresan till flyget gick kanon, tiden på den smått kaosartade flygplatsen
(de hade haft några tekniska fel under dagen :P)
snabbt, men vi hann med både bagagecheck, säkerhetskontroll, medicin,
mat, taxfree och toabesök innan incheck, vi kämpade för att hålla Emma vaken, men från toaletten till incheck somnade hon gott i min famn. Och det var nära, RIKTIGT NÄRA att vi fixade starten sovandes,
men nej, i kurvan innan rivstarten slog hon upp de blå...
Flygresan hem gick bättre! :)
 
Hemma ♥ Tack för en fantastisk vecka!
Som avslutning då.
Vi kan inte tacka er nog, som hjälpte oss att komma iväg på denna resa.
Så underbart att riktigt få rå om min familj, utan vardagens måsten.
Varje vaken minut, var jag tacksam (säkert lite när jag sov också!),
inte enbart över min familj som är så kärleksfull,
utan också tacksam till er, som gjorde det hela möjligt!
Så är det en sak till.
Till alla er, som följde våra, underbara, fantastiska, men också kämpiga dagar på fb.
Till alla er, som skickade kramar, varma tankar, tips och råd.
Ett stort, stort tack, från botten av mitt hjärta!
Att sitta så långt bort från sin trygghet, med en sjuk liten flicka,
gjorde mig rädd, men era underbara, uppmuntrande ord, som rörde mig till tårar
-gjorde att allt ändå kändes lättare.
Tack! ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Oh vad underbart det låter!! Få rå om sin familj på ett varmt och soligt ställe!! Sedan allt ni har varit med om det kunde man vara utan men det viktigaste är ju att allt gick bra !! En stor kram på er och tack för att vi fick dela denna underbara dagen med er❤️❤️❤️

2013-10-08 @ 21:19:25
Postat av: motte ♥♥♥

1: bok? Hur tänkte du hahahaaaahahahahaha :)
2: lipar för att ni hade det ju faktiskt underbart - också ♥♥♥♥♥
3: lipar lite (igen) över att det inte baaara var underbart...

Hoppas vi kan åka ihop nästa gång ♥

2013-10-08 @ 23:37:10
Postat av: Mormor

Åååhhh!!!! Älskade Käraste familjen Rigbäck!
Tack Tack Tack Tack för att jag får vara med, och FICK vara med på er bröllopsresa! Och för att jag får vara med här, när jag inte kan vara med där! Du gör skillnad! ★★♡♡♡★★

2013-10-08 @ 23:37:39
Postat av: motte ♥♥♥

Var tvungen att kolla de härliga bilderna en gång till :)

2013-10-09 @ 06:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0