Stämpel på rumpan

Lillasyster har blivit så frisk att hon äntligen (:P) var frisk nog att få ettårs vaccinet idag.
Stackarn ♥ *hahaha*
Monika undrade såklart hur det var med maten, nu när hon har varit sjuk så länge, och jag sa det, all kredd till Calle, för är det någon som är envisare än Emma vid maten så är det han. Han kan sitta huuuuur länge som helst och trixa, joxa och leka för att få i henne. *Guld värld*
Flickan var 81,5cm lång och vägde 9890g.
Sprutorna var fruktansvärt ledsamma tyckte Emma, men ganska snart stod hon och pillade på pusslet och gjorde lejonmorr åt lejonet. *Söt*
Förra veckan hade jag telefontid med Emmas allergiläkare, och hon snurrade till oss ordentligt. Vi var heeeelt övertygade om att hon tyckte vi skulle prova mjölk nu innan dagisstart. Ja, för att liksom. Äh, ni förstår. Men nähe, hon tyckte vi skulle vänta ytterligare ett halv år - ett ÅR innan vi skulle prova igen. Hon sa att eftersom Emmas syptom KAN vara difusa och svåra att se, eller förstå, så hinner hon få i sig så pass stor mängd mjölk, innan man (läs jag) litar på mig och byter tillbaka, (OM det nu inte vuxit bort såklart) och då har tarmen skadats så pass mycket att det tar tar längre tid att läka -som jag förstod henne.
Men vi skulle göra som vi själva tyckte.
Jo, men hej tjena, det är ju därför jag pratar med dig liksom.
Så då tänkte jag, att jag pratar med Monika, för jag vill ändå att hon vet, så jag kan ringa henne med alla mina frågor och undringar när vi väl kör. Och jag var lika övertygad idag att Monika skulle säga att vi kör.
Men NÄHÄ, hon tyckte också vi skulle vänta.
Så. Då lyssnar vi väl då :P Vi väntar.
Shit så rörigt. :) Jaja, sooooovdags! :)
 

Kommentarer
Postat av: motte ♥♥♥

Hej hej monika hej på dej monika....
Känns skönt å lugnt å tryggt att vänta ♥

2013-10-18 @ 00:19:01
Postat av: Sandra

"Jo, men hej tjena..." Haha, blev dagens första leende!
Tack för den! Skönt att sötnosen mår bättre och jag
hoppas verkligen inte att hon fick feber eller nåt annat
av sprutorna! Idag är det äntligen fredag, hoppas ni får
en riktig mysig sådan! ❤

2013-10-18 @ 06:20:33
Postat av: Mia

Oh ad skönt att höra att gullungen mår bättre !!
Hoppas ni får en underbar helg kram p er😄😄😄

2013-10-18 @ 06:36:00
Postat av: mormor

jaaaaa.... va´ sa´ en säje???
Verkar som om föräldrarna vet bäst vad barnen tål och inte tål... och att läkarkåren VET det! Det är ju isf ett lyft! Fast.... sen står man ju där med sin tvättade hals när man själv inte vet eller förstår... <3 <3 <3 <3

2013-10-18 @ 15:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0