Busy day

Vi har varit lite slitna här allihop de sista dagarna. Lite snoriga och hängiga.
Idag har vi haft fullt upp, Oscar kom in och somnade om hos oss i morse vid halv sex, Isabella kom intassandes vid tio i sju, och lillstrumpan började sjunga lite 20 i ungefär. Hade lite mys i sängen, låg och pratade och barnen började busa.
Frukost och allt som hör till och eftersom de där bägge fyraåringarna verkligen är FYRA och kan allt och ska allt SJÄLV - samtidigt, så ville vi gärna komma ut och det gjorde vi.
Oscar har varit sååå trött hela dagen. Måste vara pressen från att vara en bra värd :P :D
Gnällig och ledsen. I alla fall så var vi på stan, och Tokiga Ture, vi fikade och gick prommenad, och vid två träffade vi Mia, Chrille och Theo för lunch. Och det var mumsigt!
Calle gick till nya jobbet, jag och barnen hem, dammsög, slängde i en tvätt och på den vägen är det. Emma somnade, och jag blev riktigt orolig när hon vaknade. Hon skrek och grät och vred sig verkligen, och det gick inte över, försökte allt det där som vi gjorde när hon hade ont i magen och ingenting hjälpte. I 50 minuter skrek hon, jag bytte på henne, vaggade, vyssade, sjöng, gick, lät henne ligga, sitta INGENTING. Kände på en gång hur paniken kom. Den kommer som ett slag i magen.
Till slut lugnade hon sig, men det tog verkligen tid, hon var rödprickig och flammig i hela ansiktet när hon äntligen var lugn stackars. Och hon hade riktigt ont i magen tror jag. Och nej, hon har inte bajsat idag :(
Så när jag väl fått barna i säng idag, och tvätten är torkad och vikt, och diskmaskinen diskad och urplockad och allt det där ni vet, så satte jag mig rätt nöjd i soffan. Och här sitter jag. Önskar bara att sängen var lite närmre :P
Den ropar så högt!

Kommentarer
Postat av: Motte <3

Stackars lillan....!! Vad konstigt o obehagligt när det kom så plötsligt o intensivt....!! :'(
Tack för att ni på bästa sätt tagit hand om våran dosa <3
Kramar

2013-03-16 @ 23:17:27
Postat av: mormor

Herregud vad jobbigt när hon får sådär plötsligt jätteont!! Riktigt otäckt!! Måtte ni kunna få någon varaktig RIKTIG hjälp till henne!! Gud så ont det måste göra i era hjärtan!! Vågar knappt tänka på det. <3<3<3

2013-03-17 @ 10:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0