Torka, besök & söndagsmys!

Ja, min trötthet efter helgens bravader slog ut i bloggtorka. Jag har varit gäsplisa i två dygn känns det som.
Så fick vi underbart besök i igår, så då hade jag tid, eller egentligen inte lust att sitta med datorn. Vi hade ju så mycket att prata om :)
I lördags morse bar det på VÄLDIGT snöiga vägar ut till Lindsdal, då var det dags för första schemalagda jobbningen. Skulle, och hade spelet större del av dagen, och så körde jag lite frukt också - det gillas :)
Tycker det funkade bra, bättre än jag trodde. :P Blev ett par hjärnsläpp, men det ordnade sig snabbt :)
 
Tröttare än tröttast blev jag hämtad klockan 16 och kör till Trädgårdsgatan. Det var dags att fira farmorn och farfarn som båda fyller 60 i år! Ljuuuvlig middag, med hummersoppa och gratinerad hummer till förrätt, helgrillad oxfilé och rotfruktskulor, med rödvinssås, bea och sallad - till huvudrätt och smarrig vitchokladpannacotta med färska jordgubbar till dessert! Och barnen var pigga och glada!
 
Söndagen började med en mysfrukost med HELA familjen vid köksbordet. Hur mysigt? Ni kan inte föreställa er!
                                  
                                                    HUR FINA!?
Annars blev söndagen en städdag- och handlingsdag, med ett snabbstopp av mormorn i en och en halvtimme. Emma var vaken ca 15minuter av det, men hon sov i alla fall en stund i hennes famn, så jag tror hon var nöjd :P Oscar blev överlycklig!
 
Igår kom min finaIda hit, och vi hade en supermysig dag! Pappa bjöd på ming-lunch, (muuums!!!), och så fikade vi och hade mys här hemma. På kvällen gick blickarna till idrottsgalan, och ett glas rödtjut var. Mycket lungt, och skönt. Och pratigt! :D
Och den härliga dagen idag har vi gått Kalmar runt. Eller vi hade kunnat gjort det på den tiden vi var ute, men eftersom snöskottningen låg något efter idag, gick vi mest och bar, och plogade med vagnen :D Lunch blev det på bibblan, och en takeawaykaffe från danskan. Massor av frisk luft! :) Fyndade också på sagopalatset... Ska visa detta sedan, ligger i tvätten nu :)
Gomiddag ikväll, och sedan på med kläderna för vagn och pulkaåkning till stationen. Redan skulle finingen hem. Men. Så. Mysigt. Att. Ha. Henne. Här.
Nu är det dags att börja natta barn här, och sedan ska soffläge intas.
Imorgon börjar babysim så nu ska alla krafter sparas till detta!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: motte

Låter mysigt <3
Kram
Ps ha det på badet <3

2013-01-16 @ 06:00:59
Postat av: mormor

Mmmmm, glömde skriva något igår kväll när jag kollade bloggen. Inser att er helg var RÄTT jobbig, men MYSIG ändå. Jag tyckte också att det blev alldeles på tok för kort stund, men den var hur fin som helst! Och JA, jag skulle kunna sitta och bara titta på lilla sovande Emma hur länge som helst känns det som! Hon behöver inte visa upp sina nya färdigheter IRL sas.
<3 <3 <3

2013-01-16 @ 08:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0