Rörigt värre!

Idag var första dagen tillbaka på förskolan.
Det märkes att vi var ovana.. Men så hände ju ett par saker som faktiskt GJORDE att det tog längre tid på morgonen. Emma kissade ner, inte en, utan två handdukar på skötbordet. Ja det var väl en dum jäkel som bytte den innan hon hade kissat klart tänker ni, men nu ska ni få höra att hon kissade, slutade kissa - jag bytte handduk, och då BÖRJADE hon kissa igen. Allt gick bra, gick fint med bricanylen också fast hon var vaken. Kom iväg liite sent, parkerade exakt kl 9. 9.30 skulle vi vara på bvc. In med Oscar, och åker vidare. Lilla strumpan somnade efter Maxi. Fick sova i tio minuter.
Vakna på nytt ställe, och av med alla kläder. Men det gick ok ändå tycker jag, oftast är hon tålig så.
6190g och 65,5 (!!) cm lång. Jisses!! "Tanten" (en tjej något äldre än jag, men för att hon jobbar på bvc blir det tanten. Konstigt.) tycker att hon är lite smal (inte oroväckande eller så), och att viktien inte hade gått riktigt i mål denna gången, men vi skyller det på sjukdom, häller rapsolija i maten och hoppas att magen ska dra igång. Min lilla tjej har inte bajjat sedan i söndags förmiddag, och då med hjälp av microlax. Och då var det inte speciellt mycket. Så nu kör vi, det blir olja då, gröt, katrinplommon, päron, morotsjuice. Tog en persikapuré också bara för att det lät lite godare tyckte jag... :P
Hoppas att hon får det lite enklare!
 
Ska strax in i duschen, ska till Öland idag, för idag fyller FARFARN 60 ÅR!! GRATTIS!!! :)
 

Kommentarer
Postat av: motte

Bästa Emman <3
Den där kurvan ska man inte vara så noga med....

2013-01-08 @ 19:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0