Gårdagensäventyr.

Och ja. Det innehåller bajs. Igen.
 
Vi åkte från pulkabacken till Ica Almers för att köpa lingon, grädde och mjölk.
Pappa gick in, och vi andra satt kvar i bilen. Eftersom vi var full bil, satt jag mellan barnen i baksätet. Det är lite svårt att få ner rumpan, men när den är på plats kommer jag ingenstans :P
Ingenting här, ingenting där.
Pappa kom ut och vi åkte vidare till Arontorps kroppkakor, där vi skulle köpa och mötas upp hemma hos pappa med Mia & co. Väl uträknat, och vem som skulle ha vad gick Calle och pappa in. Oscar kollade plattan och Emma, jag Emma HON BÖRJADE BAJSA! Glad i hågen blev jag, och det tog en stund innan jag insåg att fläkten hade stängt av sig, och satt på sig - ett par gånger. Myyycket skumt tyckte jag. Jag är ju inget bilgeni, men att fläkten skulle hålla på så gav till och med mig onda aningar... Emma tog i för kung och fosterland. Och jag LOVAR det luktar fruktansvÄRT!!!
Fläkten och radion stänger av sig, och sätter på sig. Till slut med bara ett par sekunder - ja mellanrum är ju fel - de är igång två sekunder, och stängs av två sekunder, går igång och stängs av. Myyyycket märkligt!!!
De kommer tillbaka, och när de sätter sig i bilen säger jag;
Det är superkonstigt, fläkten och ra---- Bilen startar inte. -så konstigt för fläkten och radion stänger av ---- Bilen startar inte. ---hela tiden. Bilen startar inte. Bilen startar inte.
 
Och bilen startar verkligen inte.
En man kommer genast fram till oss, och detta är vad jag hör;
               Blabla bla, jadajadajdada startmotor (?) blabla friläge (?) växel, jadajadajada.
Calle far ut, pappa far ut och sätter sig vid ratten, Det luktar sååå mycket bajs. Calle och mannen puttar, pappa rycker i växelspaken, bilen rycker till och är tyst. Finns bogserlina?! Nej, inte i vår bil, inte i hans bil (han = mannen alltså), men han tyckte vi skulle prova med ett rep. (Oscar upprepar flera gånger att det luktar verkligen bajs. Det luktar väldigt illa.) (och det GÖR det) Men mina gubbar tyckte inte repidén var bra. Jag hivar upp mobilen, ringer Chrille som får gå in i pappas bil och köra upp med sin. Det stinker. Jag undrar hur frätande det är mot hennes lilla rumpa.
Calle får ta ut Emma ur bilen, och jag kämpar mig VÄÄÄLDIGT smidigt och graciöst ut. In med henne på toaletten JIPPI!!!! det finns ett skötbord! Plockar upp liten ut bilstolen. Knäpper av overallen. Lååång utandning. Igenom bodyn och i byxorna också. Ett litet streck i overallen. Det gick iaf bort med en vårtservett tills vi är hemma igen. Sedan börjar jag.
Eftersom jag vet att det inte tar alltför lång tid för Chrille att komma upp, och eftersom jag inte har en aning om hur det går med bilen - så känner jag mig väldigt stressad. Det är mycket bajs. Och överallt. Upp på ryggen. Upp på magen. Ner på låret. Det går åt måååånga våtservetter. När jag står där och torkar för livet, så börjar någon rycka i dörren. LÅST betyder upptaget tänker jag surt. Det fortsatte en stund, (och jag tänkte i mitt kokande inre ganska många svordommar...) och jag börjar prata med Emma högt och TYDLIGT. Nu får vi skynda oss Emma, det är någon som måste komma in! OJojoj, så det kan gå, nu måste vi byta kläder!!

De släpper dörren, och jag tar ett andetag och fortsätter, och jag fortsätter prata med Emma. Bort med skitiga (bokstavligt då :P ) kläder, fram med nya, grejer överallt, bort med det bajsiga skötbordsunderlägget (tack o lov att jag hade ett med mig), försöka få upp ett par påsar ur deras (ungefär här börjar ryckandet i dörren igen) papperskorg, dels till blöjan men också hennes kläder, och jag säger om än lite mer irriterat och HÖÖÖGRE OOOOJ EMMA, det är någon som måste vara JÄTTETOANÖDIG!!! Nu får vi skynda oss ännu mer!!! Det är ju inte alltid lätt med EN LITEN BEEEBBIIIS!!!! (Mot slutet småskrek jag nog till och med lite... )
Genomsvett RYCKER JAG UPP dörren, men en unge under armen, min vinterjacka, hennes overall, bilbarnstol, skötväska, och två vita påsar. Om jag spände ögonen i, för det var ingen tant - tanter är söta fina äldre damer (oftast), det var långt ifrån en dam, kvinna, det var rätt och slätt en, kärring Oja. Det gjorde jag.
Får lägga min fina lilla flicka på dörrmattan och klä på henne, och när ja, fortfarande kärringen, kommer ut igen ställer hon sig DESSUTOM och stirrar på mig. Då stod eldlågorna ur öronen på mig.
Men bilen var igång, och vi körde hem - en timme senare var vi mätta och glada igen :)
Och ja, bilen startade när vi skulle hem, och den har startat idag också :)
Vad är det som händer liksom!? :D

Kommentarer
Postat av: Maria, Liv och Elis

Men gumman! Najs med bajs, men fy för käringar!

2013-01-21 @ 20:35:40
Postat av: motte

En beskrivning av snälla osjälviska hjälpsamma människor och deras motsats!! På något sjukt sätt är det tyvärr mer underhållande att läsa om de dumma...!! WHY!?!?

2013-01-21 @ 21:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0