Året som gick.

Tänkte skriva ett inlägg om året som gick.
Så tänkte jag, jag tar en bild från varje månad, så det inte blir sjuuukt långt.
Det gick bra. I början :P
Håll till godo! :)
 
Det var både mycket skratt och tårar i 2012.
Till en början var graviditeten fantastisk, men mot slutet var det kämpigt.
Mamma har haft ett väldigt tufft år.
Och mycket annat har hänt däremellan.
Vi får väl se, vad jag lyckas lirka fram ur minnet.
 
JANUARI
I januari målades det friskt en söndagseftermiddag! ♥
Konstnären höll hög koncentration.
I januari var graviditeten fortfarande smygstartad
-och det verkade som om inte någon hade misstankar :)
 
FEBRUARI
Så avslöjades nyheten!
Oscar visade sin nya t-shirt på sitt 3-års kalas, som vi hade på öppna förskolan :)
Det blev jubel! ♥
Vi firade också mammas 60års dag, med stort kalas i Nybro!
 
MARS
    
I början på mars firade vi Vilmers 3års dag i Karlshamn,
och mot slutet Isabellas.
I början på mars operarades Oscar, både mandlar och polyper,
det var då de gjorde misstaget att inte ge lugnande till en nybliven treåring
innan han skulle sövas.
Oscar hjälpte morfar med flaggstången en underbar dag.
En sådan dag när det är svårt att veta om det är för mycket eller
för lite kläder på ;)
Försommardag!
Mamma opererades, och timmarna stod still
-men så ringde hon äntligen
"Jag är huuungrig!" ♥
Vi körde också fler rundor till Mörbylånga än vad vi någonsin trott vi skulle göra.
 
APRIL
Raggarträffen i Nybban - Det var en rolig kväll!
Det togs magbilder, och det var 40 års fest,
och jag och Calle firade 5 år
 
I början av april, sa jag sov gott min fina lilla farmor, god natt, farfar väntar på dig ♥
4 dagar innan hon skulle fyllt 91 år. Vi hade en ljus begravning för henne.
Jag saknar henne så. ♥
Senast för en vecka sedan hade jag verkligen behövt ringa henne om råd.
 
MAJ
GULDPOJKAR!
Underbara, underbara pojkar!!
I maj kikade solen fram, och vi hade många träffar med kompisar och familj på Skälby,
det blev mycket korvgrillning och fikor! :)
En underbar eftermiddag
på Skälby hade vi ihop med våra saknade Karlshamnsbor!
Det var också i maj mitt blodtryck började röra på sig.
 
JUNI
    
Det var en kväll i juni...  (försökte att hitta en G-klav eller not - men nähe!)
Vi körde också ett race på SWEDEN ROCK FESTIVAL
-det är något jag inte kommer göra som gravid fler gånger.
MEN jag är glad att jag gjorde det, för showen med Mötley var kanon!
Den 17/6 fick jag väldigt hastigt säga sov gott min älskade katt.
Sov gott, och tack! ♥
Fyy, vad jag saknar henne också nu.
 
(Det är inte bara bara att göra en återblick på året ska ni veta.
Känslorna kommer som stormar.
En stunden skratt, andra gråt.)
 
JULI
 
    
 
I juli hade vi en heldag vår lilla familj, när vi trampade runt på slottet.
Jättemysig, solig dag hade vi
Prinsar och prinsessor :)

Mot slutet av månaden var det ÄNTLIGEN DAGS.
Äntligen dags att få flytta in i nya lyan :)
 
AUGUSTI
Den 9/8 vaknade jag med ett underbart sms.
Lilla Tove är här!
 
Solig sensommardag på Lövis!
 
Den 23/8 fick jag ytterligare ett sms.
Då hade ääääntligen Vilhelm kommit!
Hans mamma tyckte det var lång leveranstid på honom mot slutet
 
Helgen efter det kunde jag inte hålla mina fingrar borta länge,
med en vecka kvar till BF så tog vi en dagstur till Karlshamn!
Underbara, vackraste lilla Tove!
Vi var också uppe en supersnabbfemminuterstitt hemma hos fina, fina Vilhelm,
som i princip precis hade kommit hem frå BB.
Dagarna gick låååångsamt. Skulle vår bebis aaaldrig vara klar!?
Oscar kom ju i vecka 36! Efter det var jag på mental övertid tror jag :P
 
SEPTEMBER
Så kom första september.
Va!? Stämmer inte leveranstiden!?
Dåligt.
Den tredje blev jag inlagd, den fjärde fick jag första gelen.
Men nog skulle hon dröja på sig.
Klockan 02.06, den 6/9.
Det är ett datum jag aldrig någonsin glömmer.
Då såg den vackraste lilla flicka dagens ljus...?
Eller operationssalens strålkastare.
Den euforiska känslan när ens barn har kommit
-är omöjlig att förklara.
Att säga att det känns som
# att jag aldrig ska sova igen
# att jag aldrig behöver äta igen
# att inte för mitt liv förstå vad jag gjorde innan
# att jag aldrig någonsin kommer kunna ta mina ögon ifrån henne
# att jag inte med ord kan förklara hur mycket kärlek jag känner
# att tårarna sprutar
# och skrattet bubblar
# att hjärtat spricker - av lycka!
-det är en underdrift ♥
och det har hänt mig två gånger ♥ ♥ ♥
Första mötet med den finaste storebrodern ♥
Om jag var blank i ögonen - näää varför tror ni det?!
Jaa, vad hände mer i september? Ingen som vet.
En hel del besök förstås, så mysigt.
Försök att hitta lite nya rutiner, och vår nya familj ♥
Emma hade magknip - stackas lilla lilla flicka vilken tuff start du fick.
 
Det dröjde ett par dagar, sedan ville Oscar hålla!
Och det vill han fortfarande, ofta och gärna! :)
Och plötsligt är de bara där, de där pigga nyfikna vakna ögonen! ♥
 
OKTOBER
11/10 är ett mycket viktigt datum.
Då blev vi av bvc skickade till barnakuten, och där fick vi äntligen hjälp.
Vi åkte därifrån och med ett mål.
Ett mål att hitta ersättningen ALTHERA.
Slut. Slut. och Slut.
Sista apoteket - HADE!
Flaska NR 2 vände det.
Efter det har magen blivit bättre och bättre.
Fortfarande lite knöligt och i otakt,
men mitt älskade barn HAR INTE ONT dygnet runt längre.
Hela vår värld blev ljusare, roligare, mer underbar.
Oscar fick tillbaka sin mamma,
vi började hitta varandra i vår familj.
Att ta sig igenom Emmas första två månader
- var bland det svåraste vi gjort.
Men så UNDERBART det blev ♥
Jag träffade en mammagrupp i stan, och det hjälper alltid.
Emma var först i gruppen att komma,
men så skönt det är att bara prata av sig.
I slutet av oktober tog jag mod till mig.
Mod att med båda barnen, själv köra ner till Karlshamn.
Så härligt att jag vågade!
Här snackar vi kompisgäng!
Vi två mest normala i familjen som kan göra taco-tunga :D
 
NOVEMBER
Lilla sötlöken blev två månader, det var dopens månad
och mammas sista behandling.
 
Den elfte for vi till Karlshamn,
då var det dags för Tove Elise att döpas i Elleholms kyrka.
Hela dopet gick som en dans
(även att MAMMAN i sällskapet hade VALT den enda sången som jag faktiskt
bryter ihop över så fort jag öppnar psalmboken - ja jag vet detta, för det hände.)
Vilmer skötte alla sina uppgifter med bravur!
Att jag sedan hörde just honom och min son ropa ord som kanske inte ska
ropas i kyrkan - för att de skulle skratta i kapp - efter cermonin, när jag stod utanför
just det, det tänker jag förtränga.
Jag satsar hellre på det mysiga dopkalaset!
 
Den artonde var det bokat dop för Vilhelm, och varför inte vi var där?
Ja, det var helt enkelt så att vi hade dop för Emma då.
Hans present står FORTFARANDE här hemma.
Emmas dop gick också fint.
Hela cermonin gick kalas
(- jaa jag tokgrät till sången, men runt sista versen började jag hämta mig och kunde sjunga med)
Mormor, farmor och calle läste så fint.
Allt kändes så rätt, och fint.
Vår lilla solstråle.
Att Emma sedan fick frispel vid fikan och att jag fick ge henne mat i bilen väljer jag att glömma,
utan satsar här på kalaset, människorna, soppan, tårtan och allt annat som gick
precis som det skulle! ♥
 
Mamma fick sin sista behandling, och äntligen äntligen säger vi
TACK TACK TACK - att det är KLART!!
Och mamma - jag försöker inte ens skriva något. ♥ ♥ ♥
 
Årets sista - DECEMBER
I december julhandlades det, jag jobbade ett par dagar, vi passade Arvid.
Vi hade andra adventsmys på Skälby, och det var massor av snö!
Julaftons morgon ser ni i mitten av bilderna
- då var det en massa mys i stora sängen, och ögonen var minst lika stora
som förra året på Oscar när han upptäckte att Colan och pepparkakorna var uppätna!
Julaftonsdagen var vi på lövis hos morfar med hela gänget.
Vi, mormor, morfar (såklart :P ), Nybro och Hjortsberga.
Hela dagen och kvällen var underbara!
Juldagen var vi en snabbis till Trädgårdsgatan, då sjukstugan härjade.
Och skam den som ger sig, innan vi åkte där ifrån var jag dålig,
så det kom inte där ifrån i alla fall.
Annandagen till dagen innan Nyårsafton har därför varit väldigt lugna här.
De första dagarna hade jag riktigt hög feber, och jag kan inte helt säga vad vi gjorde alls då.
Både Oscar och Emma hostar och snorar, och har haft lite feber till och från, men inga toppar, och det är skönt!
Att lillasyster någongång i sitt liv kommer att upp leva krupp (på riktigt) är nog också ett faktum.
 
Så kom nyårsafton.
Pappa var sjuk.
Mia, Chrille, Theo och Bella kom.
Och vilken hostig och snorig, men mysig och underbar kväll det blev!
Alla stora barn höll sig vakna, och när de smällde som bäst? värst? mest?
satt de invirade i täcken och filtar med våra franska balkongdörrar öppna,
och kollade in alla de "baouta baouta" raketerna!
    
 
 
Så nu vill jag önska er ett gott nytt år,
och detta året ska vi ha fokus på den GODA HÄLSANS ÅR!

(Och så kommer det ett inlägg till, idag eller imorgon
- ni vet då den 20/12?
Jag var inte på massage. Jag ljög!)

 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 

 


Kommentarer
Postat av: Ulta

Idag Tack!!

2013-01-01 @ 18:36:23
Postat av: motte

<3 <3 <3

2013-01-01 @ 19:27:18
Postat av: mormor

UNDERBARA UNGE!!!
Å här sitter väl jag så tacksam så tacksam, för att ALLT är precis som det är!!!

2013-01-01 @ 22:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0