Äntligen somnat <3

Lillasyster har haft svårt att komma till ro ett par dagar, men NU sover hon gott i sin säng!
Oscar leker (FÖRLÅT! fick precis veta att man BYGGER inte leker!) lite med lego, och har film på i bakgrunden, och jag passar på att sitta ner lite. Det är rätt skönt!
Ni kommer kanske ihåg att jag beklagade mig över att inte få någon plats på babysim till Emma. Men så var det en tjej i mammagruppen som skrev att hon skulle avanmäla sig, och då tänkte jag att tja, det kan ju faktiskt någon annan också gjort. Så jag ringer till Äventyrsbadet, samtalet går så här;
-Hej jag heter Lisa, och undrar om det kan ha hoppat av någon från någon babysimgrupp på onsdagar, så det kan finnas en plats ledig för min dotter?
-Eh, ja, jag ska kolla. 1-2-3-9-10, Det står redan en Emma i reserv här, det är inte din dotter?
-Emma Rigbäck!?
-Ja, och jag räknade med henne nu, så hon har en plats! Ni är välkomna på onsdag klockan 12!
-!?!? Ok, tack... Fast på onsdag kan vi inte, för hon är sjuk, men nästa onsdag kan vi! :P
 
Men hallå! varför har de inte ringt och sagt att vi fått en plats!? Fattar ingenting :) Men det gör ju inget :)
 
Har också pratat med vårdcentralen att Emma ska fortsätta behandlingen med Bricanyl ett par dagar till för att inte reta luftvägarna, om/när hon hostar. Fick också en telefontid på torsdag om hon inte är bättre. Känns bra.
Så väntar vi på ett annat besked också -- det är spännande! :)
 
I eftermiddag ska vi till Oscars dagiskompis Sebastian - DET ser han fram emot! Skruttunge! ♥
Han frågade precis;
-Mamma, har vi ätit lunsh än?
-Nä, men vi ska snart.
-Jahaaa... Sen ska vi till Sebastian!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Som när ni övergick från att leka till att "va". Fast Oscar är ju tydligare, han talar om vad han faktiskt GÖR!!
:-) <3

2013-01-07 @ 16:48:37
Postat av: motte

Bästa Oscarplutten <3

2013-01-07 @ 19:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0