2 x kruppbarn

Att lillasyster också skulle få krupp. Det var onödigt tycker jag!
Oscar var ju mycket större när han fick sin första krupp, men det var också den värsta omgången.
Men sedan dess har han nog 90% av sina förkylningar fått den tuffa krupphostan,
med inte sådana anfall som första rundan.
Liten pojke inlagd i Karlskrona
 
Dagens besök på VC är ju såklart en liten historia i sig.
Calle och Oscar släppte av mig och Emma utanför VC, och körde vidare till
arbetsförmedlingen. Calle var tvungen att visa intyg på att han har jobbat på fängelset,
för det räcker inte och ringa, eller säga till i förväg, ELLER skicka in pappret
- han är ju ganska tvivelaktig min blivande man :P
I alla fall, jag plockar ur extrakläder, snuttar och lite annat ur skötväskan efter jag ska gå hem med henne i bärselen så den får plats i stället, för AF brukar ju ta tid.
När jag tar Emma säger jag till Calle, jisses hon luktar ju skit!
Så kom vi in, och sa till där i luckan och jag tänkte, jo visst har hon det!
Så bytte jag grepp på henne när jag skulle ha upp dörren, och kände en fuktig overallrumpa i min hand...
Första tanken var; YES!! Andra var mer; yeeaayy.. Liksom lite lägre inne i huvudet... :D
In på skötbordet, och o my god. Det var inte mycket, men det var slemmigt och ta mig fasen ÖVERALLT.
På hennes vänster sida. INGET på högersidan, men vänster sidan runt låret, ner till knät och upp över blöjkanten vid midjan. På vänstersidan. HUR GÅR DET TILL!?
Tack och lov att jag någon gång ibland är snabbtänkt, för det första jag tänker på är OMBYTESKLÄDER!!!
Och ringde upp Calle, preciis när de gick innanför dörrarna. Så de fick vända. :P
Jag kunde ju liksom inte komma in med henne i blöja till läkaren, och undra varför hon är förkyld :P
Och ändå så tänkte jag när jag stängde dörren -SÅ UNDERBART DET ÄR NÄR HON BAJSAR!!-
 
Dr. Narmji frågade mig 1000 frågor, också om Oscars krupp, så lyssnade han på lungorna (det är väl konstigt att hon då inte hostade EN ENDA GÅNG) och diagnosen var "falsk krupp" - eller bara krupp eftersom den "gamla kruppen är utrotad, så kallas nu den vanligare - falska kruppen för bara krupp. Parantes där.. :)
Han skrev ut Brikanyl och betapred, blir det inte märkbar förbättring inom ett par dagar ska vi ta kontakt igen, eftersom en sån liten tjeja inte ska gå förlänge med besvären. 
Första Bricanylen är nere, och resten tar vi ikväll.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor

<3
Allra käraste, vilka äventyr!!
Måtte nu magen fortsätta att leverera, (även om det ju blir lite opraktiskt ibland :-) )och måtte medicinen hjälpa!! <3<3<3

2013-01-03 @ 00:45:40
Postat av: motte

Lillskruttan <3

2013-01-03 @ 06:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0