Följetongen fortsätter

Idag hade jag telefontiden med Emmas nya, trevliga, läkare som faktiskt verkar bry sig. Hejja Dr Maria! :-)
Jag och Calle var övertygade om att vi skulle fortsätta med mjölk och byta " mjukmedel ". Det finns ett annat än laktulosen eftersom hon får 20ml och det uppenbarligen inte räcker :-( Men där hade vi fel.
Tarmen såg bra ut, på ett par ställen såg det ut som så fickor, men inget allvarligt, men det kan vara där det korkar igen. Men annars såg den fin (!? really?? :-P ) ut :-)
Däremot är hon övertygad om att Emma är intolerant, och har därför satt henne på strikt mjölkfritt i två månader. Och laktulosen kvar för att man aldrig ska byta två saker samtidigt. Så hon ska ringa mig i juli och så går vi vidare då.
Jag bekände att jag känner mig vääldigt osäker på det här, särskilt nu när det blir mat, så vi ska få gå på mjölkskola! Ja jag vet att Calle kan det, men han är inte hemma hela dagen. JAG behöver kunna det för att veta att jag gör rätt för min dotter.
Så nu ska jag in på datorn och kolla vilka burkar hon får äta. Eftersom min lilla höna bara blir mindre o mindre i maten ringde jag Monika. Tänkte att det var bra att gå ner på 4 mattillfällen så hon hinner bli hungrig, men NÄHÄ det var heelt fel! Tur jag frågade! Emmas magsäck behöver töjas och hon ska äta 5ggr om dagen. Ge det hon äter för hon får inte tappa vikt, inget trug, lek, musik eller annat jox runt om kring. Äter vi så äter vi annars åker det väck. Hjälp!
Och gärna ska hon pilla och kladda... OMG det rycker redan i mina städnerver :-D

Så vaknade vi av krupphostig Oscar i morse, han hostade mycket. Tjoffade i mollipect, han hostade två rejäla gånger till, sedan vi kom upp - inte en harkling :-D
Nu! Ska jag städa skafferiet!



Kommentarer
Postat av: mormor

OMG vad jag är tacksam att ni var friska som små (också)!!! Känns som om jag ALDRIG hade rett ut detta med förståndet i behåll!!! Ni är SÅÅÅ duktiga!!!
<3<3@-}--

2013-04-06 @ 14:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0