Lördagskväll

Igår blev vi utbjudna av pappa till Stekhuset!
Jisses så gott det var.. Först träffades vi här hemma, och de andra drack lite vin, men eftersom jag inte var så sugen och eftersom det regnade så, så körde jag. Och det var rätt skönt :)
När vi kom ner mötte Francisco oss i dörren, och jag fick ett STORT grattis och Emma fick en puss i pannan. (För er som inte vet, så var det på Stekhuset jag och Calle träffades när han jobbade som kock, och jag som servitris) ÅÅ det var jättekul att komma ner igen, det var riktigt länge sedan vi var där! Och det var FANTASTISKT gott!
Har ni Kalmarbor eller Kalmarbesökare aldrig provat Stekhuset - kom snart igen så tycker jag ni ska göra det!
 
Jag vågar knappt skriva detta -då får jag väl ångra det bittert- men det känns som *pepparpeppar* som det kanske har vänt för Emmas lilla mage. Ett par dagar har hon varit mycket lugnare på kvällarna. Vi har dragit ner 0,5 på lactuslosen (som bvc sa), hon får både semper och miniformdroppar. Vi ger något mindre mat. Som sagt har hon verkat lugnare, och mer vaken. Vi känner inte att vi måste få henne att somna så fort hon är vaken för att hon har så ont i magen. Och DET är underbart! Att få se henne, vaken OCH nöjd! ♥ ♥ ♥
Ett par dagar har hon dock kräkts en del, (men bvc sa att detta är ett BRA tecken, för allra oftast kräker INTE kolikbarn!) Men igår kom det upp mer än tidigare. En riktig en på Stekhuset (och VARFÖR fångar jag det i den andra handen!?! UUUURK!!) men det värsta var när vi kom hem. Hon fick mat, och så låg hon på mitt bröst och hon låg och slummrade. Så kände jag hur hennes mage började, och sedan blev hon sådär att hon inte fick luft - vilket innebär att jag lyfter upp henne, och hon spyr TRE RIKTIGA SPYOR rakt ner i min uringning. Tack GODE GUD att vi var hemma. Hela bhn, topparna, på min haka och hals. Vad ska jag säg? Det var ju skönt att hon blev lugnare i magen efter :P Men natten blev bra, och hon har varit mycket mer vaken idag ♥ ♥ ♥
Oscar hade en riktigt jobbig dag igår. Han var ledsen, arg och det var överhuvudtaget inget som var riktigt bra. Så fort det gick upp, gick det fort utför för minsta småsak.
Det var så jag funderade på om han skulle bli sjuk, men idag är läget helt annolunda! ♥ ♥ ♥ 
Så vi tar oss en riktig mysdag ♥ ♥ ♥
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Håller tummarna för Emmas mage, att ni hittat den kombination som passar henne allra bäst, för då passar det ju hela familjen också! Jättebra!

Är alldeles säker på att Oscars dip igår,var högst tillfällig, men också alldeles nödvändig, för honom. Han har ju faktiskt varit "liten" och ensambarn i hela sitt liv fram till nu. Och alltid haft båda sina föräldrars totala uppmärksamhet.

Så jag tror att det var jättebra!

2012-09-23 @ 13:53:02
Postat av: Mia

Håller med mormor Barbro om Emmas mage!!!!! Och likadant den andra gullungen det kommer att gå uppboch ner hela livet <3 kram på er

2012-09-23 @ 14:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0