Fredagsmys!

Hej och hå!
Ska försöka få till ett inlägg tänkte jag :P
Igår hade vi en tuff dag, med väldigt mycket gråt. Till slut så jag grät. När min vackraste dotter har gråtit i över en timme non stop, för att hon har ont i sin mage, då är det jävligt. Att hon sedan får lika mycket knip på kvällen igen, för att det inte kommer något - gör lika ont. Annars har det faktiskt kommit något varje kväll. Och hon är lugnare. Men när hon har ont - har hon riktigt ont. Och det är fortfarande varje idag. Och det är väldigt utmattande, för oss båda. Och de andra också såklart. 
 
3 veckor, igår. Ja, det är lustigt, med Oscar hade jag JÄRNKOLL. Dagar, veckor, månader. Visst tänkte jag på att det var tre veckor sedan hon kom igår, men det var inget jag hann blogga om. Det hände ju inte med Oscar att jag glömde :D Skillnad redan nu :P
Vi var på BVC igår, och snäckan har redan gått upp till 3930gr och vuxit 4cm på 3 veckor!! Så nu är hon 54cm lång. Lång och smal, precis som storebror! ♥ Fast ännu lite länge. Men Oscar var ju kortare när han kom också. Annars skiljer vikt någon vecka på dem bara, såg jag igår när jag kollade i Oscar "gröna bok". Häftigt!
Vi tycker både jag och Calle att hon blir likare och likare Oscar för varje dag. Men undrar om hennes ögon kommer bli gröna som mina... Hennes är inte lika blåBLÅ som Oscars var, och så är hennes hår mörkare. Oscar är ju jättelik Calle nu, undrar vem hon blir lik!? Kan ju inte hjälpa att hoppas att hon "lutar" lite åt mig. Oscar hade ju en period när han var lik mig. Då var han sex månader :D
Både igår natt, och i natt har skruttan gjort det vi inte trodde skulle hända än. Hon har fått sista målet vid midnatt, och sedan har hon sovit till nästa HALV SEX! Det ni!
Oscar är så himla go vid lillasyster - och stolt. Han klappar och gosar, och när han pratar med henne lyssnar hon verkligen! Tänk - hon har redan hittat sin stora idol. ♥
 
Idag är det dags för fredagsmys, och vi har redan haft en härlig morgon! Vi har endel ärenden, men det brukar gå fint! Hoppas lillskruttan får må bra också bara!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Åh det gör mej så ONT att hon har ont...
Ont är ett dj...a SKIT helt enkelt.
Jag förutsätter att ni redan fått alla råd som är värda att lyssna till, 1177 och BVC vet ju bäst.
Men DU tyckte om att ligga på mage tvärsöver mina ben och bli struken lite mjukt på ryggen...
DET minns jag. <3 <3 <3

Svar: Hahaha, precis så la Gittan henne tidigare utan att jag sagt något :P
Lisa

2012-09-28 @ 12:29:19
Postat av: motte <3

Det är verkligen skillnad på många sätt med "tvåan"...!! Jag tror också att hon får dina fiNa gröna <3
Längtar efter er alla fyta <3

Svar: Nää de tar ju inte kort :S
Lisa

2012-09-29 @ 07:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0