Expressen

I expressen igår hade de en lång artikel om "mammamagar". Ojojoj. Jag hade kunnat lägga en jordens längsta inlägg i detta ämnet. Men detta var några av citaten från några mammor;
 
"Jag försöker trivas i min kropp ändå, vissa dagar går det, andra dagar inte"
"Det finns liksom alltid en liten bulle som sticker ut"
"Vissa dagar gråter jag över min kropp"
 
Det hade kunnat vara jag som sagt de alla tre.
Oftast, tyvärr, ser jag mig kritiskt i speglen och är inte nöjd.
Undviker magen med blicken.
Men jag FÖRSÖKER tänka, so what!? Jag har två friska, fullkomligt underbara barn!
Varför är det ändå så svårt att släppa det?
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Det gör mej så ONT om Dej att Du ska känna så.
Och jag vet att man aldrig ska ha åsikter om andra människors känslor, men det gör ändå så ont i hjärtat.

Du som är så otroligt vacker! Jag veeet - jag är mamma och jag SKA tycka det - men det ÄR så! Jag hör det från många må Du tro.

2012-10-08 @ 13:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0