Emmas dopdag! ♥

Hur sammanfattar jag en helt underbar, förtrollande, tokrolig, eftertänksam, tårögd, gråtig, skrattande så det gör ont i magen, fundersam, och inte minst kärleksfull dag och helg, lite snabbt i ett inlägg. Jag säger som Oscar;
-Det gåååår ju inte!! :D
Men det är så det känns. Min kropp har under de senaste 48 timmarna känt alla känslorna,
och så som jag är, så kommer ju allt som stormar - på gott och ont :) 
Tänk att få ha mina närmaste vänner här, hahaha, tänkte skriva översovandes heter det det?
Jag kommer inte på något annat ord... Jaja, översovandes mellan lördag och söndag.
Det är så härligt när de sover här, det blir så mycket mer tid ♥
Och gissa om vi blev förvånade, Oscar somnade vid åtta, ÅTTA, och Vilmer strax efter halv nio. Jag menar jisses! Båda tjejerna låg här hos oss, och sov så gott hela kvällen när vi snackade en himlans massa strunt!
När klockan stod på midnatt, och jag hade lagt mig i min säng, tänkte jag skriva ett inlägg på fb;
♥här är det tyst, 4 underbara barn sover gott, och snart 4 vuxna (tja nästan i alla fall) också♥
men jag orkade inte :D
Tyckte vi gick upp i gooood tid idag, men ja,
jag kan ärligt säg att det blev rätt snärjigt när vi skulle iväg åtta personer vid nio :)

Dopet gick kanon.
K.A.N.O.N
med allt!
Emma var vaken och nöjd, gjorde knappt ett pip. Barnen hällde vatten som om de aldrig har gjort annat,
farmorn och mormorn läste som om de aldrig har gjort något annat!
Alla barnen var med och hällde upp dopvattnet
 
Jag höll mig faktiskt ganska lugn. Grät inte ens när mamma läste.
MYCKET för det att jag inte lyssnade. Alls.
Jag vet inte ens vad hon läste :)
Jag försökte att inte lyssna för mycket på Jenny, prästen.
Jag blir så himla lätt rörd. Och då kommer tårarna direkt.
Jag vet ju att jag fungerar så.
 
  
Eftersom det då gick rätt bra, så slappnade jag av lite grann mot slutet.
THATS A BIG NO NO PEOPLE!!!
När vi skulle sjunga sången jag hade valt kom tårarna.
Men mot slutet lyckades jag klämma fram en ton eller två... :)
(Och så spelade inte kantorn den så som jag hade tränat och tänkt riktigt,
så då blev det ännu lite svårare.)
Så här har jag lärt mig den....
 
 
När Emma under gudstjänsten som var efter blev lite trött, så gick jag och hon ut så
hon somnade i min famn. Prästen bjöd fram till nattvard, men sa också att vi gärna fick tända ljus,
så det gjorde jag och min sovande dotter ♥
Vi tände ett ljus för min farmor och farfar ♥
 
  
 
Dags för fika och min fina lilla tjej var tokigt övertrött, och grät eller snarare skrek sig till sömns. Så ända in i bängen så jag fick gå ut och sätta mig i bilen och lugna henne och få i henne lite mat.
Det var väldigt tråkigt, men när hon sedan somnat gick vi in igen, och hon sov vidare.
Och vi hade ett härligt dopkalas för henne :)
Vi åt myyycket god gulashsoppa, och fikade på kladdkakor, grädde och glass.
 Oscar hade presentöppning åt lillasyster, något han skötte strålande!
 Vi tackar er alla, våra fina familjer,
både i och utanför ramen :D :D
♥ Vi är så tacksamma att vi har er alla! ♥
♥ En trött men glad fis efter kalaset! ♥ Tack för all uppvaktning! ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fina ni va/är!!! <3

Svar: Tack snälla du! :)
Lisa

2012-11-19 @ 15:04:12
URL: http://liljekonvalj.wordpress.com
Postat av: mormor

ÅÅÅÅHHHH!!!
Nädå, jag är inte alls blank i ögonen!!
Inte nu längre, men av någon anledning har jag mascara på halsen!!! NU IGEN!!
<3 <3 <3

2012-11-20 @ 10:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0