Min älskade lilla son ♥

Jag fick mig allt en tankeställare i eftermiddag.
Jag öppnade balkongdörren helt när vi kom hem,
så att jag ska lära mig att jag inte behöver vakta den som en hök längre.
Oscar frågade; - Mamma får jag gå ut på balkongen?
-Ja, svarade jag, men du får inte klättra på någonting där ute.
-Nej, då kan jag ramla ner, och då får jag åka till doktorn mamma.
Då svarade jag utan att tänka mig för;
-Det finns nog inte så mycket han kan göra då.
-Neej, svarar han fundersamt och allvarligt. Då får jag åka till himlen med Catasita. ♥

Jag förklarade ju såklart länge att ha

Kommentarer
Postat av: Motte

Ibland trillar svaren liksom ur en utan att passera filtret... ;-)

Svar: Ja.. det gör ju det...
Lisa

2012-06-19 @ 08:10:08
Postat av: mormor

ÅÅÅHHH Han är så KLOK den pojken!



Och så motsägelsefullt jag själv reagerar!

Samtidigt som jag absolut inte vill att han ska gå och tänka på döden - så tycker jag det är underbart att han har ett så naturligt tankesätt kring den.



Och samtidigt som jag absolut inte vill att han ska gå omkring och vara rädd för döden, så vill jag faktiskt att han är försiktig och rädd om sig.



Knasiga mormor

Svar: Det är mycket om himlen nu... Men en sak är säker tycker han, och det är att katter har inte ont i magen där! <3 :P
Lisa

2012-06-19 @ 09:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0