Fästing & sketti

Idag ringde de mig på jobbet från dagis. Oscar har fått sin första fästing. På halsen. Jag har aldrig haft en fästing. Jag tycker de är fruktansvärda. Dock plockade jag 11 stycken på mammas katt Hugo en gång när han hade varit på rymmen. ÄÄÄÄCKLIGT.
I alla fall ringde J från förskolan, och jag tror att hon behövde höra mig säga att det var ok att bålhålla honom för att ta den. Han var tydligen hysterisk. Och de fick inte komma nära.
Men de fick den i alla fall, och när jag ringde för att kolla läget så hade de tagit den, och han gick och berättade för alla högt och tydligt att "HAN HADE BLIVIT LEDSEN, MEN DET GJORDE INTE ONT!!" :D
*Duktig kille!*
Nähe, hög tid att börja med kvällens sketti!

Kommentarer
Postat av: Lina - Mamma till Anabelle & Alicia

Uch äckliga kräk! Alicia fick sin första fästing igår, Bella har aldrig haft nån och jag har inte haft sedan jag var liten. Hade hoppats de inte skulle gilla oss :)



Beklagar det som hände er katt :( Det är så fruktansvärt tråkigt att förlora ett husdjur man älskar! Ibland funderar man på varför man ens skaffar djur, en dag kommer ju sorgen och det oundvikliga. Men och andra sidan skulle man ju då gå miste om alla underbara år med dom också :) Känner mig inte riktigt hel utan djur (hund i mitt fall då det är vad jag är uppväxt med). Ni får tänka på de glada stunderna ni fick med henne helt enkelt och hedra hennes minne :)

2012-06-18 @ 20:04:54
URL: http://linajohnssonlifemyway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0