Tjat och gnat

God morgon solstrålar!
Oscar gick upp med pappan sin idag, och han ville titta på Råttatoulie. Just nu leker han med duplo, Bärgan bogserar (alltså hjääälper) Blixten mamma! Bärgan är snäll!!
Innan när jag tvättade mig kom han och tjaatade (ja tjaaatade) -macka mamma, jag vill ha macka! Och jag svarade självklart mitt hjärta, jag ska bara tvätta mig. Mamma! Mamma! osv. Tillslut sa han; mamma, jag vill ha macka nu, annars STÄNGER jag! (Vi brukar uppmana till öppna dörrar :P ) Då svarade jag; Stäng då hjärtat.
Då gick han in på sitt rum (inte badrumsdörren!) och stängde dörren. Sedan verkade han inse att det var ju inte riktigt så han menade att det skulle bli, så då kom han ut igen, och sa; -Eh, mamma, ska du göra macka nu?
:D :D :D
Nu är det snart dags för öron-näsa-hals. Vi ska hämta upp Calle på jobbet, för jag orkar inte ta det själv idag.
Halsen och rösten är inte något bättre ens, om något river det mer än igår. Men läkaren trodde att det det "precis brutit ut" och då kan det bli ännu värre innan det blir bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0