Snö, snö, snö & näsblod!

Idag har det varit stor kalasdag! Vi har firat två av Oscars bästa kompisar, Arvid som fyller 7 år på tisdag, och Fanny som fyllde 5 år igår! Kompisar Oscar ser upp till 100%. Han har så himla roligt tillsammans med dem, han ser upp till dem så mycket att det aldrig blir det här "min", "jag", "vill inte" - han bara älskar att leka med dem!

Snön kom till Kalmar idag, med besked. Jag har ju aldrig haft möjlighet att köra i detta moddiga, hala väglag, så jag tog tillfället i akt! Visst var det slirigt, och jag var riktigt koncentrerad, men det känns bra att ha gjort det. När vi körde hem från Lindsdal össnöade det -- verkligen. Men det gick bra! :)
Då får vi se om det ligger lite så det blir ett pulkinköp detta året i alla fall :P

Så till sista punkten i rubriken. Näsblod.
Så himla tråkigt, och Oscar blir så orolig när vi MÅSTE hålla något för näsan, för när det kommer kommer det ordentligt! Det R.I.N.N.E.R. Alltså nu har han ju varot förkyld och täppt, och ibland kommer det lite blod liksom, men när det blir näsblod, blir det NÄSBLOD. :(
På fredag har vi tid på öron-näsa-hals, för uppföljning av andning och öron, då ska jag verkligen ifråga näsblodet OCH OM DE INTE HITTAR NÅGOT I NÄSA/HALS SOM KAN UNDERLÄTTA HANS ANDNING KOMMER JAG ATT KRÄVA ETT ALLERGITEST. Så är det bara.

Nu! Är det Så ska det låta, och jag ska slötitta på det! :)


Kommentarer
Postat av: mormor

ÅH vad härligt det låter med kalasandet, och Oscars goda förebilder till lekkamrater! Och köra i halka - det är inte som att köra på barmark precis. Klart att Du fixar det också! Och jag blir bara SÅ nöjd när Du skriver "Så är det bara" när Du ska till doktorn med älsklingen! Kraaaaam och ha en fin dag!

2012-01-23 @ 08:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0