Larma?!


lånad bild

Larma eller inte larma?
För att det fanns risk för sitt eget liv, och andras ringde jag idag 112 på vägen hem
från jobbet. Hjärtat dunkade så det susade i öronen.
Varför blir det så? Adrenalinsprut för att prata med en människa på
ett konstigt telefonnummer?!
Jag kommer i full fräs på e22-an på väg hem till pojkarna och kaffekoppen.
Kör förbi arenan, i ytterfil. Jag kommer under vägen som går över.
Bakom brostolpen, mellan körfälten,
hinner jag uppfatta en PERSON, med CYKEL!
När jag kommer av motorvägen, stannar jag till,
och ringer och larmar.
Hon tog mig väldigt seriöst, jag fick lämna mina uppgifter,
och hon skickade iväg polis.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att de fick tag i tokstollen.
Tänk om JAG hade kört på personen. Kan inte ens tänka tanken.

Kommentarer
Postat av: mamma

Herregud! Och du hade sinnesnärvaro - som vanligt - att göra det precis rätta!

2012-01-05 @ 09:31:44
Postat av: Lina - Mamma till Anabelle & Alicia

Bra gjort tycker jag :)

2012-01-05 @ 15:15:20
URL: http://linajohnssonlifemyway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0