Läkarbesök

Idag har jag varit på läkarbesök. Ett läkarbesök därför att graviditeten med Oscar räknas som en "riskgraviditet". Blev tyvärr inte mycket klokare.
Jag har ju mått oförskämt bra, inget illamående, inga kräkatacker, inte speciellt känslosam (jag är ju det i vanliga fall - så inte mer i alla fall.. Eller kanske lite) Inga blödningar, inga ilningar, inget obehag på det sättet. Lite (läs mycket) ömma bröst en period, och lite växtvärk, men absolut inget jag har tycket varit oroväckande, mer bekräftande. Det som jag har störts av (vilket inte borde vara så farligt) är trötthet, men framförallt riktigt jobbig huvudvärk. Ni som känner mig, vet att jag tycker inte om att ta tabletter i onödan, och senaste fyra veckorna i alla fall har jag nog tagit ett par varje dag :( Jag har läst i min bok från graviditeten med Oscar, och det är något tillfälle som jag hade huvudvärk, men inte alls såhär.
Det är säkert ingenting. INGENTING mer än huvudvärk. Men med förra graviditeten så kan det vara orosframkallande. Huvudvärk/trötthet/matthet, KAN VARA tidiga tecken på havandeskapsförgiftning. Jag TROR verkligen inte att det är det, men självklart slås jag av tanken.
Och läkaren också.
Blodtrycket var ok idag, och de tog fler blodprov. Jag kissade på stickan, och den visade spår av protein. Och den snälla sjuksköterskan som inte visste varför jag var där konstaterade glatt;
-Ja du har ju lite spår av protein, men det är nog inget!!
Nä, det är NOG inget.
Jag har fått strikta order angående huvudvärken, tröttheten, ögonen och allt det andra, men jag vet ju vad jag ska reagera på. Och då är det kontakt omedelbart som gäller. Och att jag ska ta det lungt! :P
Det är ju en av mina starka sidor :P
Annars blir det de bm-besöken som vanligt, då de räknar med att "fånga upp mig" i tid OM det skulle bli något.
Men det är klart det inte ska bli. Som jag sa till läkaren idag,
- Du kan räkna bort mig från de 30%-en som får de igen
-- känner helt enkelt att jag klarar mig bra ändå! ;)

Kommentarer
Postat av: mamma

Gott att Du mår bra! Och att Du är uppmärksam - det är förståndigt!

2012-02-21 @ 21:34:43
Postat av: Anonym

<3 all hälsa lycka o kärlek till er växande familj <3

2012-02-21 @ 21:58:02
Postat av: tina

Stort Grattis igen!

Hoppas allt är bra och att allt kommer gå bra!

Lycka till =)

2012-02-23 @ 14:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0