Vad var det nu?!

Ja, nu har jag ju knappt skrivit på ett par dagar, och vad var det nu ju TÄNKTE skriva om... Heeela tiden blir det så. DET ska jag blogga om, och DET. Men eftersom smstjänsten FORTFARANDE inte fungerar blir det ju inte gjort på en gång, och sedan... Ja vad ska jag säg? Gravidhjärna :P
 
Jag mår ju lite sådär faktiskt, varken bättre eller sämre tycker jag. Så det lägger jag undan.
 
Vi trivs FANTASTISKT i lägenheten! Allt känns precis underbart! Oscar verkar också trivas, han sover gott, han leker, och han gillar att kolla bilarna från den franska balkongen :)
 
Igår fick vi veta att mamma har fått klartecken att börja sin behandling. Tänk så dubbelt det kan känas i hjärtat. Hon har väntat såå länge på detta, 4 månader! Och otaliga besök, operationer, och omplåstringar. Nu är det dags. Hon är redo det vet jag, frågan är om jag och mina gravidhormoner är det :P
Men som jag fick i svar i ett sms av en vän igår;
♥ Hon är stark som en oxe. ♥
Och det har hon fullständigt rätt i!
 
Igår frågade jag Oscar vad han ville hitta på idag, för idag skulle han få vara ledig från dagis. Han svar var;
-Mamma jag vill leka med dig, och bygga med lego med dig. ♥
Tänk att jag får vara med! Ibland i alla fall! :)
Nu sitter vi här, vi har ätit frukost, kollar lite på Nicke Nyfiken, och allmänt slappar. Vi hade en tuff episod innan när jag inte lyckades bygga "McFinn" EXAKT så som han tänkte, men när jag väl lyckades så utbrast han;
-Jaaa mamma!! Så duktig du är! :)
 
Så hittade jag några tänkvärda ord;
"Hon som gråter, gråter inte för att hon är svag,
hon gråter för att hon har varit stark för länge"
Det är bra att lätta på trycket, släppa in andra, få dela sina tankar och orosmoln, få någon annans synpunkt. Om inget annat, så för att förstå hur jag själv tänker.
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor

<3 <3 <3

2012-08-03 @ 10:25:40
Postat av: motte

Oscar sötlök <3
Visst är det jobbigt när man inte lever upp till sitt barns förväntningar.... Tur att du lyckade tillslut <3

2012-08-04 @ 14:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0