Uppdatering

Idag var jag på ett tillväxtultraljud - där allt med bebisen ser bra ut ♥
Antagligen något mindre än Oscar, men om denna ska komma andra vägen gör det inte mig så mycket :P
 
Jag hade där emot velat ha andra besked om andra frågor. Efter långt övervägande, många tankar, och funderingar, skrev jag och Calle en halv uppsats om planerat kejsarsnitt. Men ack så fel jag hade.
Det som hände mig sist, är tydligen långt ifrån så illa att det gick an att få ett planerat snitt denna gången.
Efter att barnmorskan hade läst, sa han;
att det är vanligast att kvinnor som tidigare har haft ett snitt VILL föda vaginalt.
att det är bäst för barnet och mig om det kommer vaginalt.
att det är oron som styr att jag vill ha ett kejsarsnitt.
 
Visst är det bra anledningar.
Särskillt när trycket visar 145/99 (IDAG var detta heelt normalt.)
Och att jag får en etta på stickan. (IDAG är även detta ingen anledning till oro.)
Han har tog blodprover för att ha att jämföra med vid kommande förlossning.
Han ringer om de visar något ovanligt.
Tack. Jag är djupt tacksam.
NOT:
 
Ny tid nästa måndag. Igen.
Men först koll på mvc på torsdag.
 
Så nu sitter jag här. Med min älskade son. Kollar på Musse med jultomten och funderar på allt jag måste göra.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Är du säker på att det inte är oron som styr din önskan om snitt då? För att det är det du känner till och känner dig trygg med. Om du fött vaginalt förra gången, tror du att du önskat snitt ändå nu? Men jag förstår din oro, och jag vet att det är förbannat tungt när läkare säger emot en. Jag önskade själv snitt andra gången för att jag fick en så stor bristning (fick sys på operation) och ville inte råka ut för detta igen (kunde givit mig men isåfall). De viftade bort min oro som ingenting och det gjorde sjukt ont i själen att de gör så. Nu i efterhand kan jag ju säga att jag är glad för att jag blev övertalad till att föda vaginalt igen eftersom det gick så himla bra. Men kan fortfarande störa mig på sättet de gjorde det, att de inte ens övervägde att ta min oro på allvar.

Jag hoppas det går bra för dig och att du efteråt kan känna att de trots allt hade rätt. Att du får en fin förlossning som du kan se tillbaka på med glädje :)

Svar: Jag vet att det är oron som styr. Men jag har verkligen svårt att tro att jag kan klara två barn efteråt om de skulle pressa mig så i botten som de gjorde sist. Alltså inte själva förlossningen utan tiden innan. Jag föder "gärna" ( :P ) vaginalt om jag vet att trycket inte stiger så det blir ett akut snitt som sist. Sedan att denna bm sa emot vad alla andra bm har sagt gör ju inte att jag känner mig mer trygg. Jag är säker på att allt kommer bli bra, bara h*n vill KOMMA NÅGONGÅNG!! :D
Kram
Lisa

2012-08-20 @ 13:28:35
URL: http://linajohnssonlifemyway.blogg.se
Postat av: mormor

Mmmmm Lina är en klok kvinna.

Älskar Dej så, och vill inte att Du ska behöva vara orolig.... Jag önskar att läkarna/barnmorskorna kunde vara ÖVERENS om vad som är farligt, och vad som är "inget att oroa sig över".

2012-08-20 @ 15:08:15
Postat av: motte <3

Jag har läst och funderat så mycket Lisa. Bebisen kommer ut på ett eller annat vis. Eftersom den här BM tyckte att allt var så bra ( :*) ) är nog din största chans att få ett snitt att ringa t förlossningen och berätta om ditt tryck. Det är för högt. De som jobbar på förlossningen ser nog dig på ett annat sätt.
Jag älskar dig
Ring ring RIIIIIING!!!!!!

2012-08-21 @ 06:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0