Mvc igår

Ja, vad blev då sagt igår.
Inte mycket.
Idag räknas jag som 39+4. Min bm får inte göra något som kan sätta igång förlossningen förrän jag är 40+. Vilket jag är på söndag. Huuuur löjligt är inte det.
Hon sa själv att hon gärna hade "velat" eftersom hon är den som sett mig inte må speciellt bra i över tre månader.
Värdena låg ungefär på detsamma. Barnet är fortfarande ofixerat. 
Det som "alla" säger till mig nu för att ge mig uppmuntran är "jaa men nu är det ju bara dagar, en vecka kvar, eller två MAX-det fixar du". Vet inte hur det är att gå med symptom, och huvudvärk och okoncentrerade ögon i månader. Im sorry men så är det. Efter att ha mått så här i flera månader känns "över helgen" som en evighetslångtid. Som aldrig kommer ta slut. Ja, JAG VET att den gör det, ja JAG VET att det inte kommer känns så sen. Men så känns det nu. NU.
Och det är väl leva i nuet vi ska göra eller hur var det?!
 

Och så tittar jag på min son här vid sidan av mig i soffan. Min fantastiska underbara son. Snart storebror.
Som idag sa att han ska gå på "pommenad med mormor, morfar och bebisen, och då kan han stå på brädan"-med sån stolthet i rösten så jag ryser. Vad klagar jag på?!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: • Amanda •

Åh lycka till med allt hoppas det sätts igång snart och att du äntligen får må bättre!

Har du provat några "mirakeldrycker" finns tydligen en massa teer och drycker man kokar ihop som ska hjälpa till med igångsättning.. värt att prova kanske.

2012-08-30 @ 17:50:45
URL: http://anpluscj.blogg.se/
Postat av: motte <3

Visst är det b att den enda gången man lever i nuet så e det så hår...? Allt underbart bara svischar förbi!! Tänk om det tråkiga kunde vara lite snabbare...? Och det underbara lite drygt!! :-)
Älskar dig. Och du klarar det. Och mer.
Kram

2012-08-30 @ 23:29:16
Postat av: mormor

Jaaaaa, och jag tror jag fattar.... I alla fall LITE hur du har det. Fattar iaf att "över helgen" ibland ÄR en evighet, även en torsdagkväll. Och det ÄR ok att tycka det också!!!

Och - för mej är det HELT ok att längta efter den där pommenaden! Min SKAPARE vad MYSIG och KÄRLEKSFULL han är Er UNDERBARE SON!!!

2012-08-30 @ 23:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0