Glad + Ledsen

Jo, visst går vi i väntans tider.... Och det gör mig glad, pirrig och förväntansfull ♥ ♥ ♥ 
"Så att säga. Saker och ting går framåt" ♥ ♥ ♥ ♥ Vi väntar ♥ ♥ ♥ ♥ och längtar ♥ ♥ ♥ ♥
 
Var ju på mvc i morse. Och det var ju inte toppennews direkt.
140/90 vilket var preciis på gränsen.
Mer en etta än spår på stickan.
Och jag har gått upp 2kg sedan i måndags - vilket tyvärr brukar vara ett säkert kort på havandeskapsförgiftning.
Känner mig ledsen. Mycket för att jag tycker att min kropp och jag sviker. Igen.
Jag som ALLTID har haft en längtan att bli och vara gravid. Så pallar jag inte.
Ny koll på fredag igen.
 
Väntan är fruktansvärd. Väntan om det ska bryta ut eller inte. Jag vet inte vilket som är bäst.
Hellre snabbt än detta i alla fall. SÄRSKILLT för Oscar. Bättre med in och ut, och hem så att säg...
Än in, ut och fram och tillbaka. Jag blir orolig, Calle är orolig, ja, konstigt hade det varit om inte Oscar hade blivit orolig.
Jag och Calle försöker ju prata så mycket som möjlig såklart. Jag tycker fortfarande att det känns otäckt hur fort det gick sist. Och hur fruktansvärt jag mådde, och hur ont jag hade innan de sprang med mig.
 
Min fråga till min bm på fredag är
"Varför är det bättre att köra mig ända i botten, och bli akutsnittad när jag mår som allra allra sämst, än planera ett snitt när nu allt tyder på havandeskapsförgiftning"?
Någon som har fler?!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: motte

Höddu mitt älskade list-freak...
* det är inte DU som inte pallar
* du har inte någon (inte dina barn eller nån annan)
* oron kan ingen ta ifrån dig dessvärre, men alla vill
* de timmar nätter o dygn som känns evigt långa nu, kommer kännas som minuter om några månader. ÄVEN för storebror <3
Till sist: en mycket bra och befogad.fråga!! Ställ den med självförtroende!! För bebben dig och resten

2012-08-08 @ 21:45:35
Postat av: motte

av din familj så är det ju bättre när du mår BRA <3 <3 <3
Är ju solklart logistik!!
Älskar dig, du är en toppensyster härlig sambo (om du inte.äter ägg) och en FANTASTISK MAMMA <3

2012-08-08 @ 21:47:40
Postat av: mamma

Du är så klok min dotter, och jag fattar då inte heller vad det ska vara för vits med att köra dina krafter i botten - aldrig DEJ hjärtat! Dej kan ingen sänka ens en liten smula! men Dina KRAFTER kan dom tumma på!!! Å det känns himla onödigt!

2012-08-09 @ 14:34:46
Postat av: Lina

Kan de inte sätta igång dig, du har ju inte så långt kvar? Istället för att som du säger riskera ett akutsnitt till. Eller ja ett planerat snitt då om du föredrar det, vad som helst för att undvika några katastrofer för dig och bebisen. De borde ju inte chansa med dig när de vet hur det gick förra gången! Slå näven i bordet, självklart ska du och bebisen inte behöva bli så dåliga!

Svar: Ja, jag fattar inte varför det ska behöva bli så här. Och hur bra mår jag av att ligga hemma och bara få ångest av att inte orka med Oscar :( Men neej, de vill ju gärna ha bebisen inne ett tag till. Men som jag sa, javisst det är lugnt, men jag kan väl få ett datum!?
Lisa

2012-08-09 @ 17:49:32
URL: http://linajohnssonlifemyway.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0