Min mamma ♥

"En mor finns med från början
som källan till ditt liv.
Med kärleksfulla blickar
hon följer varje kliv.

Sen livets första måltid

har hon bjudit dig att smaka.
Hon ger dig av sin omsorg
utan krav att få tillbaka.

Hon tas så lätt för given

som lindring av besvär.
Och sällan blir hon tackad
och sedd för den hon är.

I livets alla skeden

förblir hon dock densamma...
Din alldeles unika
högt älskade mamma."

Efter en lång månads väntan, kom idag svaret.
Det var inte det svaret vi hade hoppats, trott och lite räknat med.
Men vi måste tänka på att detta är det sättet som
minskar risken för återfall mest. De vill göra det grundligt så att
det hemska inte kommer tillbaka.
Så att du får leva ditt liv så som du vill.
Att du får må bra så som du ska.
Hela tiden.

Min mamma
min mamma är en av de absolut starkaste människor jag känner
hon är en av de mest positiva människor jag känner
hon är den som hjälper andra, önskar andra,
och alla runt sig allt det goda i livet.
hon är den som spelar apa och latjar inför andra,
-för att få höra glädjen i skratten.
hon är den som spelar och sjunger
hon är den som hittar en anledning till varför saker och ting händer
-även de mest jävliga grejerna.
För det är ju så.
För att det ska bli som det ska, måste vissa saker hända.
Men då undrar jag
-hur mycket ska en människa orka med?
-hur många gånger ska hon kämpa med näbbar och klor för att hålla sin energi så positiv?
-varför ska allt hända samma strålande människa?
-varför kan hon inte får vara frisk, och utstråla all underbar energi?
Och en sak är säker. Fast jag VET att allt ska bli bra.
Fast jag vet det. Så tycker jag det räcker nu.
Jag tycker att hon har klarat tillräckligt med motgångar.
Du förtjänar allt det goda, och INGET ont. INGET.
Jag älskar dig mamma ♥ Inga ord kan beskriva.


Kommentarer
Postat av: Lina - Mamma till Anabelle & Alicia

Ok, vem går ni hos? :) Bella fick rita en huvudfoting, hoppa på ett ben och lite sånt fast det var för att hon själv absolut ville visa att hon kunde det :) Det "kollar" de nog inte förrens senare annars tror jag. Sen frågade hon lite vad hon gör på dagis och sådär och hon fick följa instruktioner i flera steg och vad det var :) Men allt på ett lekfullt sätt liksom så ingen superkoll :) De märker nog ganska fort om nåt inte skulle stå rätt till bara genom att prata med dom :)



Beklagar vad som hänt din mamma, minns inte om du skrivit vad som hänt tidigare men vad det än är hoppas jag hon blir bra!



Kram!

2012-04-25 @ 23:19:21
URL: http://linajohnssonlifemyway.blogg.se/
Postat av: mamma

Älskade Älskade Älskade!



Inget kan någonsin bli för svårt när man har så underbara barn och barnbarn som jag!



Och när vi är klara med den här dusten - blir jag mormor IGEN!



<3 <3 <3 <3 <3 <3



Och Du - nu vet jag - att det är så mycket svårare att vara den som står bredvid. Och jag är mycket lyckligt lottad som har just Dej och våra andra Kära just där.

2012-04-26 @ 08:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0