Bebis, Brynäs & Blöjfri??

Allt oftare känner jag den lill* i magen. Hoppas jag förstår det lite bättre snart. Det liksom går inte in... Jag jobbar på i samma fart, samma tempo. Visst är jag mycket tröttare på eftermiddagen, men jag kan ju inte gå på halvfart för att orka längre, jag är ju en sån som går full fart - tills jag stupar.. :P
Calle har börjat kocka lite på jobbet, så där fick jag mig lite extra jobb också, fast jag undanbad mig. Men det är ju detta som är det roliga, så när jag blir ombedd om det gör jag ju det så gärna!
Calle har sett bebisen röra sig i magen, och han har känt det någon gång. Första gången var förra veckan, i vecka 20 (-notis to myself). Men än är det inte speciellt starkt.

Igår vann Brynäs SM-guld, grattis till det. Riktigt spännande slutspel!

Igår var även en riktigt stor dag - för Oscar, och för oss -
Han var för första gången blöjfri på dagis :) Ett par olyckor, men det hade vi räknat med. Men jisses vad jag hade önskat mig en tvättmaskin här hemma nu. Nu fick vi istället skicka med morfar kläderna hem igår, så får Calle köra förbi där imorgon och hämta det... Det som kommer idag (räknar jag kallt med :P ) hoppas jag vi får tvätta upp hos farmorn imorgon :P
Han hade varit jättejätteduktig i alla fall. Han hade sagt till ordentligt, men de hade inte riktigt hunnit fram. Innan olyckorna, som jag förstod kom på eftermiddagen, så hade han varit SÅÅ stolt över sig själv! Men när de andra barnen ville titta på när han var på toa så hade han blivit lite generad. Det var ju spännande eftersom det var en nyhet, så det är nog lättare idag. Oscar hade i alla fall sagt; -Ni får gå ut. Jag vill va ifred. *Gull* När hans bästa kompis på dagis hade flyttat sig 30 cm och sagt "jag kan stå här borta och titta Oscar" ( :D ) så hade Oscar sagt; -Nej S! Du kan gå och bygga med klossarna så länge! Jag vill va ifred.
Va?! Så goa så man bara vill äta upp dem!!!
Nytt försök idag, och jag är SÅ himla stolt över honom, min älskling!!!


Kommentarer
Postat av: mormor

ÅH bästa bästa BÄSTA Oscar!!! Så GO, så Härlig, så Kärleksfull - och med sådan INTEGRITET! Mormor är impad!

2012-04-20 @ 09:56:18
Postat av: mormor

ÅH allra goaste Oscar! Snacka om en kille med integritet! Å samtidigt så Härlig, Rolig och Kärleksfull! Shit vad duktiga småbarnsföräldrar är nu för tiden!

2012-04-20 @ 10:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0