2001:a


Igår spräcktes 2000de-inlägget!
Det hade jag väl ALDRIG trott när jag började!

Har funderat på detta med 1:a och 2:a barnet.
Jag jobbar ju fortfarande på att förstå det här att det ska komma en liten till ♥
Med Oscar skrev jag i en bok, varje eller varannan vecka, mot slutet varje dag.
Jag har köpt en bok till denna lill* också. Och jag har skrivit.
En gång. I vecka 12.
Det blir ALDRIG av - och det gnager mig.
Jag som tycker att jag har så svårt att komma ihåg graviditeten med Oscar,
hur ska det bli med denna?!
Knappt några bilder tagna, och inget skrivet.
Men jag har HÖRT att det INTE bara är jag.
Som min mamma snällt påpekade,
med Mia skrev hon, under utvecklingen och när orden kommer.
Minnesanteckningarna med mig är några post-it´s lappar :P
Det kanske är såhär det är?
Tiden finns helt enkelt inte till lika mycket, redan när andra ligger i magen?

För att uppdatera "boken" lite nu då...
Idag är jag i vecka 22 (21+2 eller 3?)
Jag är snart uppe i inskrivningsvikt igen.
((Oroar mig lite för det,
men det har ju med min egna långa erfarenhet av viktuppgång att göra.)
Jag VET ju att upp ska jag :P
Jag började graviditeten med att gå ner 6 (!) kg.
Något jag knappt lyckats göra när jag har försökt :D
Vet inte hur eller varför, och det syns inte, men borta var dem.
Kanske för att jag började sköta maten ORDENTLIGT?)
Ok, det blev en väääldigt lång (). :P
Jag mår bra, dock har jag ibland lite konstiga symtom.
Och ja, jag ska fråga om detta när jag har tid hos BM, som dock inte är förrän 28maj.
Det är mitt första besök sedan vecka 12 eller 13. Däremellan har det varit ett läkarundersökning och UL.
Och allt var ju prima med vårt lilla hjärta ♥
Jag jobbar på som vanligt och har fått ytterligare några arbetsuppgifter.
Det börjar bli lite tyngre att byta ut gurka/isbergs backarna :P
Jag känner bebisen ÄNTLIGEN varje dag nu, och ibland kan vi se när h*n rör sig och kickar mig! ♥
Calle har också känt med handen ♥
I vecka 22 är bebisen ca 27cm från tå till hjässa, och väger ca 450gr.

I eftermidda ska jag och Oscar till BVC på hans försenade 3års-kontroll,
så det blir en uppdatering om honom ikväll :D
(Lånade bilder i detta inlägget)






Kommentarer
Postat av: mamma/mormor/svärmor

Och bara TÄNK vilken underbar och fin människa det blev av Dej, vars första levnadsår bara fanns dokumenterad på diverse telefonlappar! Jag är inte NÅT orolig för den nya lilla fantastiska människan som bor i Din kropp! Och Du skriver ju på Din blogg, inte att förglömma!

2012-04-24 @ 10:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0