Middag och pinsamheter!

Jaa.. Vilken toppen dag vi har haft jag och Oscar! Ikväll har hans farmor och farfar varit på middagsbesök, och det var mysigt sim vanligt! Gjorde lite pasta med kyckling, vitlök, chili och svamp, och pesto på paprika och chili. Typ. Och sallad. Gott var det i alla fall! :P

Efter att Oscar sovit lunchvila var vi på stan, på åhlens, banken och så fikade vi, och det var mysigt! Skönt när det inte blir för många ärenden, Oscar blir så less på det då, idag var han på bra humör hela tiden. När vi kom hem så lekte vi på gården en stund, men så fick vi gå upp och laga den goda mat.

Pinsamheten då.. När kommer pinsamheter?? Ja, jag hör hur ni ropar efter att få höra den! :)

Det var så här idag på förmiddagen, så tänkte jag att vi cyklar och handlar på Coop eftersom jag bara ska ha tops. Jag menar, då kan jag gå och strosa lite i en annan affär än Magneten och Maxi och det tycker jag kan vara kul ibland. Jag hittade mina tops.
(Och gardinerna och det, men det hör inte hit)
och gick för att betala.
Mitt VISAkort har varit liite (läs mycket) trasigt (bara en veckas tid), men eftersom det går ut i april så tänkte jag att då behöver jag inte beställa något nytt, för det måste ju komma nu i dagarna ändå. Sagt och gjort och det har fungerat utan problem.
Satte i mitt kort, betalade, och DÄR tog det stop. Tvärnit.
Mitt kort satt fast i betalningsmojängen. Det hade fastnat. Vi drog, jag försökte böka in ett annat kort för att böka bort det som hade fastnat, typ chipet. Pinsamt. De fick öppna en ny kassa. De fick ringa en som skulle komma och hjälpa mig. Svettig. Fortsatte böka. Det kom en, hon kunde inte. Vi började dra. Jag sa att det gör inget om kortet går sönder, jag ska få ett nytt snart.. Men jag sa också att det stora problemet är ju att det sitter fast, så de kan ju inte använda den.. De höll med. Mer svettigt.
Tillslut, drog vi isär det, en tredjedel satt kvar i maskinen. De fick byta maskin. *Varm om kinderna*
Sorry! :P

Så tänker knäppa jag i mitt stilla sinne. Vilken TUR att jag är på Coop. Varför tänker du?
Jo, jag handlar i stort sett varje dag på Maxi. Endel känner till och med igen mig. Över 99% av gångerna handlar jag på Maxi, om det står mellan Maxi och Coop.
Det är INTE någon som har sett mig på Coop. Det är inte någon som ens skulle känna igen mig om jag kommer dit ikväll. Efter allt det här. DET känns skönt :D


Kommentarer
Postat av: mormor

ooooOOOPS! Som det kan bli.... Men, jag VILL ju gärna tro att de är så proffsiga på Coop, att de gärna vill ha Dej som kund där... kanske med ett nytt VISA-kort då då... Fniss men kul var det!

2011-03-22 @ 21:58:22
Postat av: Sandra

Vet nån som ALDRIG går till Coop mer, bara om hon måste och då betalar hon kontant! =)

2011-03-22 @ 22:19:16
Postat av: hanna

hihihi oj så d kan gå.... du e rolig du som lyckas me såna grejer...:=)

2011-03-23 @ 13:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0