Vilken dålig uppdatering!

Vilken dålig uppdatering denna helgen! :( Sorry!
Men faktiskt har det sin förklaring. I fredags eftermiddag kom morfar, och så hade vi mysikväll med Let´s Dance. Igår morse så var jag iväg på jobbet, började kl 07.. Slutade kl14, och klockan 16 skulle vi träffas på Stadshotellet. Och så skulle jag ju hinna göra mig grann också, men med stor hjälp från Calle så hann vi och pappa körde oss, medan mamma skulle vara barnvakt. Oscar vinkade lite förstrött när vi skulle gå. :)
På Stadshotellet fick vi först bubbeldricka, så förrätt med toast skagen på en ruccola/morotsbädd och coctailtomater. Middagen var helstekt oxfile i skivor, potatisgratäng och en kompott av champinjoner, sparris och broccoli och rödvinssky. Jättegott!
Så tågade vi iväg hela gänget till Kalmarsalen och såg Babbsans nyårsshow.
"Efterfest" på Pipes!

Det var första gången vi träffade "M på jobbet"´s P, och vi hade så himla kul ihop vi fyra!

Idag har Mia, Chrille och Bella varit här, jättemysigt! Oscar och Bella leker så himla bra ihop, även om de har 2 starka viljor.. :)
De sista veckorna har vi haft lite "sitta på pottan" nu och då, mest för att det har gått. Då vill han sitta där med en biltidning :D I alla fall. Idag skulle Bella kissa på pottan, och då ville ju självklart Oscar också så sitta. Vilken himlans tur att vi har två! Vi har en ny, och min gamla potta som jag hittade på vinden hos pappa.
Oscar satt länge länge, pratade och pratade, (Isabella tyckte det var långtråkigt så hon klättrade upp på toastolen och ville trycka på vår STORA spolknapp i stället!) han såg mycket fundersam ut. :) När han sedan (efter till och med vatten paus :D ) reste sig upp så hade det ju kommit liite lite kiss! Jag och Mia började klappa, och tjoa och tjimma och han blev jätteglad! Och förvånad! :D *Mammas duktiga stora lilla kille*

Nu är det dags för Solsidan!

Kommentarer
Postat av: Moster

jaaa tack för en supermysig dag, och för barnvaktning =)

puss

2011-01-16 @ 21:33:56
Postat av: mormor

Tusen Tack för myshelg! Oscar är ju bara hur härlig som helst! Fast.... det visste ni förståss. :))

2011-01-17 @ 08:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0