Världens bästa vän

Som de flesta vet har jag väldens bästa vän. Hon tar nu ett viktigt steg i sitt och sin familjs liv. Ett steg vi visste skulle komma, men det kom lite plötsligt. Ett steg jag stöttar av hela mitt hjärta, eftersom jag vet att det är så det ska vara, samtidigt som mitt hjärta brister lite varje gång jag tänker på det.
Meen detta skulle ju inte bli så böligt! :D

En vän som har stått mig nära i många år. Faktiskt 25 år, mer eller mindre. En vän som jag har vänt mig till när livet har varit tufft, en vän jag har vänt mig till i mina lyckligaste stunder! En vän som har sett mig gråta, skratta, vara arg, besviken, övertrött och fnissig, nyförlöst, lyckligast, bli mamma. En vän som älskar mig för alla mina konstiga sidor, en vän som jag älskar oavsett. Oavsett vad som händer är hon där. Oavsett vad som händer finns jag här!
Denna underbara vän, denna underbara familj, denna underbara V ska flytta tillbaka till vår hemstad nu. Som ni blir saknade!
Om jag gråter nu? Ehh.. Jaa det är väl klart..
Tanken är svinnlande när jag tänker att jag inte kan träffa dem när jag vill. Att jag inte kan träffa henne på en kaffe (läs chokladboll) på Strömson. Att jag inte kan pussa på hennes underbara son på dagis.
Nu VET jag att hon sitter och gråter, och söta du det är inte det som är meningen. Det ÄR meningen att ni ska flytta nu, det är rätt, för guds skull ALLT har ju löst sig till det bästa! :)
Det är ju inte det att vi aldrig kommer ses - det låter ju lite så. Nu ska vi ju ha kvalitetstid när vi ses :D
Jag vill bara att du ska veta hur tacksam jag är för att jag har dig. Hur underbart lycklig jag är när jag tänker på allt vi gjort de senaste åren, (och kommer att göra - fast vi vet ju inte än just vad det är vi kommer att göra, men det gör vi! :) ) (eller "senaste åren" - allt vi gjort :) ) hur underbart glad jag är över er son. Er. Er familj.
All min kärlek!  ♥ ♥ ♥




Kommentarer
Postat av: mormor

ÅH allra sötaste KÄRASTE båda! Vet ju att S läser detta.... Om ni bara visste vad lycklig och tacksam JAG är och har varit över er fantastiska vänskap då! Å nu bölar jag med.... fast jag precis som Lisa VET att det är rätt det som händer... Kraaaaaaaaaam!

2011-01-31 @ 09:51:40
Postat av: Lina - Mamma till Anabelle & Alicia

Uch vad jobbigt det är när nära vänner flyttar, varit med om det två gånger. Så himla tråkigt! Känns som hela livet vänds upp och ner för man är så van vid att kunna ta en spontanfika, knacka på när man har tråkigt eller bara ta en promenad. Extra jobbigt när de har barn i samma ålder också =/

2011-01-31 @ 10:29:36
URL: http://linajohnssonlifemyway.blogg.se/
Postat av: Moster

Visst är det jobbigt med förändringar som denna. Tänk på att ni fortfarande har varandra. Många går en livstid utan att ha en RIKTIG SANN VÄN.

kram på er

2011-01-31 @ 11:01:09
Postat av: Sandra

Okej... Visste ju att det inte skulle bli nån bra idé att läsa detta inlägget på jobbet men så blev det iallafall. Första fnisset kom vid nyförlöst (jösses vilken dag) andra fnisset vid chokladboll(undrar hur många vi åt under "Strömsontiden") Började bli jobbigt i ögonen vid "pussa hennes son på dagis" och nu ser jag knappt vad jag skriver men det vet du redan min fina vän! Tanken på att flytta känns så bra men i nästa andetag gör det ont i hjärtat av att veta att jag inte kan träffa dej sådär spontant och att jag inte ska få se er underbara son, min stora solstråle på dagis var och varannan dag... (Riktigt jobbigt med tårarna nu)

Älskar dej och din familj, för alltid! <3

2011-01-31 @ 12:39:56
Postat av: Ann-Sofie

Lyckan är att ha en riktigt sann och trofast vän!!! Jag tror nog att ni två kommer att se till att ni träffas regelbundet ändå... Lycka till och håll vänskapen levande...

2011-01-31 @ 12:59:22
URL: http://ansoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0