Köpenhamn

Imorgon efter jobbet åker vi mot morfar och mormor i Karlshamn, och på lördag morgon åker vi hela gänget med tåg, mot Köpenhamn för en dagstrip! Vet inte helt om jag får till att förklara "gänget", men tror det ska gå bra ;) (Från O sida sett:) Det är mamma, pappa och O. Morfar och mormor. Moster, C, och kusin I. Det ska bli sååå mysigt och kul! Det ska också bli kul att se om det är någon förändring på tågresan, mot förra sommaren. Vi gjorde nämligen samma resa då, och tågresan gick kanon!! Då var barnen 5 och 6 månader. Nu är de 17 och 18 månader. MYCKET SPÄNNANDE! :P 
Världens bästa kompisar passar katten, skönt att inte behöva ta med henne för en snabbvisit! Tack tack!! :)

Idag var det en jobbig dag. O ville jättegärna gå till dagis, både hemma och under promenaden dit. In genom grinden också. Sedan tvärstop. Ville inte.
Jätteledsen.
Jag följde med ut på baksidan, och tillslut fick jag bara räcka över honom till G, och gå. 
Älskade lilla barn, om du visste hur ont det gör i mitt hjärta,
när du gråter som om ditt lilla-stora hjärta brister! 
Till råga på allt hur ont jag hade i hjärtat, när jag satt där och väntade på bussen, kom det reklam i radion. En liten barnröst som ropade;
 -Mamma! -Mamma?! -Mamma??
Och sedan; -Alla barn får inte ett svar. RÄDDA BARNEN.
TROR NI JAG FICK TÅRAR I ÖGONEN ELLER?!
Jag får det NU, bara jag tänker på det!
 För första gången la jag ner, så när jag hoppat av bussen ringde jag avd. Och visst hade han varit ledsen en liten stund, men J sa; Nu går han här jämte mig och är hur glad som helst!
*Solstrålen*
 


Kommentarer
Postat av: MOSTER

vad grymt att sända sån reklam när du hade ont i pumpen!! stäm radiokanalen!!! vi ser också fram emot helgen men tycker att du minns i rosenskimmer....isabella sov inte på hela hemresan och Oscar var SÅ hungrig och det fanns inget vatten till hans mat och någon satte personbästa på 300 m till pressbyrån efter slarv med kniiipövningarna!!

;) men utöver det så



hi hi

2010-09-02 @ 20:53:06
Postat av: mormor

ÅH älskade dotter - och jag minns som igår PRECIS hur det kändes i hjärtat. IHåller med M - stäm radiokanalen! Och leende minns jag M.s rusning t kiosken - och vyssandet av lilla I... och morfar med barnparasoll som paraply - Härliga minnen!

2010-09-03 @ 10:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0