Inte bara jag

Stod på jobbet idag, och tog mig en funderare när jag stod och plastade mina vitkålsdelar.
Jag tänkte så här:
När jag bodde i Oslo, avskydde jag att gå och handla. Handla till en person. Bara till mig. Hur ska jag kunna köpa tex kött bara till en? Handla sallad till en. Jaha, då äter jag sallad resten av veckan. Köper lite färs? Jaha, då blir det köttfärssås eller liknande resten av veckan. Eller ska jag slänga det? För att jag INTE VILL äta samma mat en hel vecka.
Vet ni. Nu har jag en underbar familj. Jag kan köpa storpack och frysa in, jag kan köpa färskt kött och vi äter upp det. Jag kan köpa sallad och det blir huvudrätt och sidsallad dagen efter. Jag kan köpa kyckling och maten går åt. För jag är inte bara jag längre.
Jag tillhör Vi. Vi=Oss.
 ♥ Älskar! ♥

Jag tycker att tiden har gått så obehagligt, märkligt,
overkligt fort sedan O kom.
Samtidigt känns det som att han alltid har varit en del av mig.
Jag ska inte säga att livet börjar när vi får barn.
Men jag ska säga, att MITT liv,
fick en helt annan mening när min älskade son kom.
♥ Älskar! ♥


Kommentarer
Postat av: MOSTER

Kan säga att jag VET. Jag VET hur du kände, och hur du känner idag. Och jag gläds både för mig och dig. Jag älskar dig lillasyster!

2010-09-06 @ 20:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0