Check, check, check.

Ja, dags för dagens uppdatering. Och det viktiga som hänt idag är ju faktiskt med vad som hände på öron-näsa-hals. Vi fick komma in i tid till en mycket bra, och trevlig, kvinnlig överläkare. Det var henne vi var hos sist också. När hon hade frågat sina frågor, och vi hade svarat så gott vi kunde sa hon att det lät verkligen som att det skulle underlätta för O, med en operation.
För att vara säker på att denna "körtel" som sitter bakom näsan var förstorad (så de inte gör något i onödan med mitt gull) fick han en bedövningsspray i näsan, som fick verka ett tag, och sedan gick hon upp i näsan med en mojäng, och sa;
-Oja, han har verkligen en körtel där.
Hon tyckte också absolut att vi skulle ta bort den, då de här besvären brukar vara som värst i 3-5 års åldern, så är det lika bra att ta bort den nu när det redan var så täppt, fast han är liten. 
Så den 29/9 ska min lille prins under nakos. Det är en snabb op, men det hjälper väldigt lite i mitt mammahjärta just nu.
När jag nu kommit hem, (fick ju åka i ett jihu till jobbet, och blev ändå sen) har jag läst papperna vi fick med oss, där det bla stod att barn med förstorad körtel (eller polyp) ofta har besvär i form av;
♦ snarkningar -check
♦ orolig sömn -check
♦ långdragna förkylningar -check
♦ nästäppa -check
♦ öroninflamation samt vätska bakom trumhinnan -check

*Tänk om han kan slippa allt det där!!! Då är det värt varenda minut av oro.
Om, OM, det skulle hända någonting, vad som helst
-skulle jag aldrig förlåta mig själv, för mitt livs misstag.*

♥ Nu ska det självklart inte hända något,
förutom att O ska må mycket bättre, och DET längtar jag efter!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0