Nyfiken i en strut..

Nyfiken i en struuut - öppan man struuuuten tittar Lisa ut!
C har något fuffens för sig :) Idag ska hela hans familj utom bästa storasyster :( komma på middag, så långt är jag med, men så ska jag få en överraskning!? Jag är hemskt nyfiken. Sådär att jag har svårt att koncentrera mig på något annat liksom. Jag har inte fått EN ENDA ledtråd. Inte en enda. Nada. Zero. Ingenting.
JAAAG ÄÄÄÄR (bara ett R, jag bor ju i Kalmar!) NYYYYFIIIIIKEEEEN!!

Idag har i alla fall dagen börjat kanon. Underbar. O är så väldigt väligt pappig just nu. Så det skär i mitt mammahjärta. Lika mycket som det värmer. Känner ganska ofta; men varför duger inte jag?! Och det är fruktansvärt att känna så. Och ännu värre att erkänna det. Så i helgen gav jag mig F på att jag ska vara den roliga, lekiga, mysiga, busiga mamman jag är egentligen. Skit i att jag är trött. Skit i att det behövs städas. Det får vänta.
Vi har haft så mysigt idag. Vi började med en lugn frukost, O åt som en gud. Sedan satt jag kvar med mitt kaffe, istället för att börja diska och fixa mig och honom och allt det, och så kollade vi i böckerna tillsammans, och skrattade åt "Bärgan". 
Sedan lekte han lite och jag fixade mig lite snabbt, sedan gick vi ut, och O gick hela vägen till Maxi. Vi pekade och vinkade på ALLA lastbilar, bussar och motorcyklar eftersom de är mest spännande. :) Några bilar också såklart. Men bara de coola. Så handlade vi och köpte en ny tröja till O på lindex. Och så ringde bästa Olsson och hon satt och väntade hemma hos oss, för hon var kaffetörstig. Så vi spurtade hem, och O blev så glad när S var där. Det VAAR länge sedan! :( O fick lunch efter lite bus, och somnade i min famn (hur underbart mysigt är inte det?! ♥) Efter kaffedrickande och pratandet (underbart att prata med någon som känner mig ut och innan! Love you!) fick S köra till jobbet, och jag fixar och donar lite inför ikväll.
Hoppas jag kan fixa och dona klart innan O vaknar, så vi kan gå ut i höstblåsten, men solen, igen i eftermiddag!    

Kommentarer
Postat av: måmå

ÅÅÅÅÅH vad härligt! Och jag tror jag veeeeeeeeeet!

Ha ha ha! och jag vet PRECIS hur nyfiken Du är, och det kan Du gott vara!

Kraaaaaaaam!

mams

2010-10-05 @ 14:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0