Krama mamma!


Så här fint är det på lillemanns rum nu, och så här fin är hans stora fina säng!
Liten buse ligger nu och sover gott, vilket jag hoppas han ska göra hela natten, i sin säng. I natt hade vi en mindre bra natt. Men annars har det fungerat bra! :) Är SÅ stolt över honom!! Idag åkte skötbordet hem till några kompisar som ska låna det till sin lill* som ska komma om en månad. Åå! :) Oscar tog och busade lite i sin säng innan läggdags. Bjuder på fina konster :) Med mammas gamla Muffins vid fotändan!


Idag har vi haft en sån här härlig dag, med massa bus, och ändå fått massor gjort. Och bara glada miner! Verkligen en kanondag! Oscar åt sin lunch helt själv idag, åt upp allt, drack lite mjölk och sa Tata! Då frågade jag om han ville gå och nana, i sin stora säng, och det ville han. Vi hämtade snuttarna och en napp, sedan gick jag in, la honom, sa natti, vi ses sen när du vaknar. Och gick ut. Han vände sig om och tittade på mig när jag stängde dörren, så sa jag natti en gång till, och tittade på klockan och lovade mig själv att inte titta in på 10minuter även om jag blir supernyfiken på om han har somnat eller ligger och filosoferar. Ja, jag väntade faktiskt, och när jag kikade in, sov han som aldrig förr. Min allra sötaste prins!

Jag fick massor gjort när han sov. Jag sorterade ur "linneskåpet" och och flyttade ihop det med en annan garderob. Plockade ur Calles byrå och la in det i "linneskåpet" (som ju nu då få heta vanlig garderob :) ), slängde det som slängas skulle och la ner spjälsängsgrejer i stor soppåse som ska ner i källaren.
Satte mig vid datorn och skrev förra inlägget och när jag pratade med syster så hörde jag små steg komma trippandes. Åå vilken yrvaken sötnos som kom och gosade in sig i mammas famn!

Oscar fick lite mellis och undertiden ringde jag till en frisör, och hon hade tid med en gång, så så fort Oscar svalt drogs regnstället på igen. Och upp i cykelsadeln igen. Vid den här tiden SPÖREGNADE det. Jag var dyngsur i mina jeans (MÅSTE inhandla ett regnställ!!) (och det hjälpte inte att jag cyklade förbi salongen och insåg att det var ju fel salong så jag fick stanna och ringa och fråga vart det låg... *Host, host harkel*) men fram kom vi, och dröm om min förvåning, och stora stora glädje när det fanns en instängd (bakom en liten grind) liten hund på salongen. Vovvovvov!
O var helt nöjd, tyckte ju inte det var jättekul men godtog det med klart godtjänt!
INGA TÅRAR och han är så fin nu!

Måste bara berätta; när vi var och handlade på förmiddagen, så stod Oscar i kundvagnen. Vi gick och pratade, skrattade, hejjade och busade, så gick jag fram och liksom förbi Oscar, och sträckte mig mot en hylla. Då tar den lilla gullungen, och slår armarna runt mig! Och bara KRAMAR mig!!
-Ville du krama din mamma, utbrister jag!
Så tittar han på mig, och så kramar han mig igen! Då börjar jag skratta (av lycka ända in i hjärtat) och O skrattar och så kramas vi igen. Så där håller vi på (tur vi stod i en gång med förvaringsgrejer :D ), och sedan när vi ska gå vidare vill han fortsätta hålla runt mig, och det är då det börjar bli lite knepigt
:D Hahaha, allra sötaste skatt!

Som sagt, vi har haft en UNDERBAR DAG!

Imorgon är det jobb- och dagisdags igen, och jag hoppas på goda nyheter!
Håll tummarna! :)



Kommentarer
Postat av: Lina - Mamma till Anabelle & Alicia ♥

Håller tummarna! :) Får man kanske veta vad man håller tummarna för snart? ;)

2010-11-09 @ 22:02:45
URL: http://linajohnssonlifemyway.blogg.se/
Postat av: Storasyster

Ååååh vad fint han har mosters prins! Får superångest över Bullans rum nu! En sån duktig och rolig kille han är, och dessutom snyggast i Kalmar!! Kram på ER!!

2010-11-10 @ 08:23:36
Postat av: måmå

GUD vad härligt med sådana dagar! Önskar er många många sådana! Och när det inte är sådana, då är det gott att veta att de finns. :D Jätte-super-fint på rummet hans. Mycker mer än godkänt! :D Kram!

2010-11-10 @ 08:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0