Sjunga


Oscar har börjat med en knepig sak. Och jag vet inte hur jag ska förklara vad som händer, för jag vet att det finns ett ord för det, men jag vet inte ordet.

När han blir arg eller ledsen, spänner han sig, tills han inte kan dra ner någon luft. Det har hänt två gånger nu. Igår gjorde han det så länge att han blev vit om munnen. Fruktansvärt obehagligt. Jag kan inte "avbryta" honom, han hör mig inte. Och när jag lyfter upp honom hänger huvudet och han drar upp benen under rumpan, och så är han liksom slapp, ända tills han tar en djupt djupt andetag. Han har iaf inte tuppat av än, då vet jag inte vad jag gör! 
Både igår och idag, och båda gångerna är det när han inte får vända sig på skötbordet. Känns så knäppt när det är en skitsak som att få på blöjan som gör det här.
Någon som kommer på vad det heter? Annars får jag ringa svärmor, vet att hon vet.

Nu ska vi iväg och sjunga!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ha en trevlig dag! :)

2010-03-16 @ 12:31:50
URL: http://www.glawe.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0