Inget..

.. vaccin idag heller. Idag skulle O tagit ett års vaccinet, men det blev uppskjutet till nästa måndag eftersom han är snorig och hostig, och eftersom det ligger så nära hans öroninflamation. Så inga sprutor idag. Alltså, det är ju skönt och slippa, men vill ju ha det gjort så vi slipper fundera mer på det..

Istället blev det LEO`S och det var ju himla mycket roligare. O coh V busade i bollhavet, och V gav mig rätt bollar efter färgförfrågan, 3 gånger.. Han är mycket smart för att vara 1 år! ;D Sötaste!
Efter bus, lunch och kaffe - gick vi och handlade. Ovanligt!? Blev grejer till Spagetti och köttfärssås, och tomat/mozzarella-sallad. Jättegott tyckte vi alla tre, och nu finns det fyra portioner till O i frysen ockås, det är bra!
Vi gick till Strömssons och gav pojkarna mellis, och det var där mitt stora, tunga suck kom idag. Jag slutar aldrig förvånas. Jag berättade en gång, för ganska länge sen nu om en kvinna som jobbar där som är så seg, så seeg som kola... Idag när vi hade gett pojkarna och precis skulle gå in och köpa kaffe kommer hon ut till oss.
-Kan jag ta en av barnstolarna, för det är en mamma där inne som ska ge sitt barn mat, och era har ju ätit klart?!
(Om jag ska skriva fonetiskt; -Kan jaa taa een av baanstolana, fö de ä en mammaa dää inne som skaa gee siitt baan maat, ooo eaaa haa ju ätiit klaat?) 
 Jag och S bara stirrade på henne med munnarna vidöppna. Jag menar, VA?! Men våra barn sitter ju i dem! Vi blev så förvånade så jag sa bara;
- Ja, vi går någon annanstans och fikar. Och så gick vi. HALLÅ ELLER!? Så kan man väl inte göra??
Jag säger bara SUUUCK!

C åkte om Glebe idag efter jobbet, och pratade med dem om grannarna, och de tar tag i det direkt. Grannen från andra sidan har också klagat. Skönt att vi är fler. Glebe hade också pratat med mamman, som hade gett svaret;
-Det kommer vara lungt från och med nu.
Så det HOPPAS vi! :) Jag har inget emot att de har fest, men spela så rutorna skallrar och sedan ha mage att börja efterfesta med musik och stoj kl 02.30, nej tack!
Nu ska jag sitta och stirra framåt en stund, sen blir det sängen efter Spårlöst, imorgon är det "sång-avslutning".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0