I 1år

Idag fyller min älskade systerdotter 1 år! GRATTIS ALLRA SÖTASTE DU!!

Tänk att prinsessan blir ett år. Ett år sedan syster ringde, efter en lång förlossning och sa;
-Du har blivit moster! Åt en flicka!
Tårarna rann, på oss båda!
Dagen innan var M här, och gosade med O, och hon tyckte att det "drog" lite. Ni ska veta att det är kvinnansomhölligång, hon dammsög, tvättade fönster, dammsög lite till, strök. Hon flängde runt in i det sista. 
Vi visste att de hade åkte in till BB och fick uppdateringar. På morgonen hade jag ont i magen av oro, då hade jag inte hört något på länge. KANSKE var jag redan moster?? Nej, jag visste ju att då hade hon ringt. 
Hon ringde mig på morgonkvisten, det skulle dröja en stund till. Jag hörde hur trött hon var. Jag peppade så gott jag kunde, du fixar detta! Ditt mirakel kommer snart!
Jag grät efter vi hade lagt på. Hon hade bett mig ringa mamma, pappa och M, så det gjorde jag givetvis, när jag hade lugnat mig. Hela dagen är som i dimma, jag minns inte mycket alls. Men jag VET, att när M ringde mig på eftermiddagen, så satt jag och S här i soffan, med en varsin liten pojk på armen. Vi satt och pratade om henne. Och hon ringde. Underbara underbara syster, jag vet att du gråter när du läser, men ALDRIG har jag varit gladare åt att höra din röst!! 
-Du har blivit moster! Åt en flicka!

Mamma och pappa kom, och C kom hem från jobbet. Vi satt på nålar och väntade på att hon skulle ringa och säg; fritt fram. Vi satt och gosade med O, och vi tyckte alla han är ju så liiiten gooosig plutt. Ja ni vet, så ringde M, och vi åkte till BB. O blev plötsligt en stor, stark kille. När vi fick se, denna underbara lilla prinsessa. Som jag vid första ögonkastet känner något allderles speciellt för. Det är MIN systerdotter. MIN. Älskade flicka. 
Under året som gått, har I visat vem hon är, och kärleken är ÄNNU större. Lika villkorslös, men ännu mer. Fantastiskt. 

Kusinerna, I några timmar gammal, O en månad.    I och Tacken   V, O och I!   Ettåring!

GRATTIS DU UNDERBARA FLICKA! OCH KOM IHÅG, HUR MYCKET MOSTER ÄLSKAR DIG! ALLTID. 
Puss på din dag!


   

Kommentarer
Postat av: Moster

tack moster. mamma ser inte skärmen.

älskar dig.

2010-03-23 @ 09:43:46
Postat av: Sandra

Mycket fint inlägg, tårar i ögonen.... =)

2010-03-23 @ 09:47:25
Postat av: Vivi

Du är för go´Lisa <3 T.o.m jag, som annars kan hålla tårarna tillbaka betydligt bättre än din syster ;-), får tårar i ögonen! Var rädda om er, och njut av småbarnstiden, det går sååå fort!! Kram!!

2010-03-23 @ 22:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0