2 år

Nog måste killen ha fina tänder när nästa besök blir vid 3 år!
Hon tyckte hans tänder var jättefina, och mjölktänder är alltid vitare änVäntar på bussen
vuxentänderna eftersom emaljen är tunnare. Jag lär mig saker varje dag.
O tyckte tandsköterskan var ganska tråkig, bara pratade och pratade.. Han
vill ju helst ner och busa på golvet, men jag tyckte inte det var helt rätt
ställe.. Hon pratade om hur man ska borsta, hur man ska vinkla tandborsten,
och ja, hon visade på munprotesen som finns i varje tandläkarrum..
Det var liksom inte så seriöst, hon tyckte vi verkade klara av hans 8 tänder..

Folktandvården ligger "in my old neighbourhood".. Märkligt att vara tillbaka
ute vid Rimsmeden. Men det såg ut som det gjorde sist... Men det är skönt att
inte bo där, jag trivs så bra här, här vi bor nu! Med min familj.

Var och kollade barnsadel till cykeln i butik idag, hum, de var jättefina, men en
eller tja två prisgrupper för höga för oss.. Efter mellis gick vi in på Coop för
de har ju cyklar. Och visst, där fanns ju grejer för ca halva priset. ME LIKE! På bussen
Det blir nog grejer där ifrån! Åå så kul att prova när allt blir klart!!
Håller också på med att fixa en jeansjacka till O, nu till våren. Mailar med en
tjej i Norrköping, verkar vara en fin jacka. Så ska vi fixa till den lite
hårdrockstema.. :) Kommer säkert visa upp den sen. Om det inte blir den
jackan blir det en från Kappahl, för nu orkar jag inte fixa mer med
Blocket och Tradera. Blev ganska förvånad när den på Kappahl kostade 179:-,
de andra, från andra butiker ligger de mellan 250-300:-!

Ikväll har jag donat så jag är helt slut vill jag lova. Vi handlade, och när jag kom
hem lagade jag kycklingpaj, med tomat/fetaost-sallad. Så gjorde jag till O;
◊ Kyckling/pastagryta, 4port
◊ Tonfisk/bulgurgryta, 5port
◊ Broccoli/morotspuré, massor
◊ och aprikos/päronpuré till grötenFundersam över gubben mitt emot..
Efter detta tog jag tag i disken, även om C hade börjat, så gick jag ner och började
tvätta den gigantiska högen tvätt.. Men nu är allt i torken iaf!
O´s går oftare och oftare 3-4 steg, och står längre stunder, (ibland klappar han
till o med händerna) och jag blir SÅÅ stolt varje gång. Och han blir det också! :)
Han verkar väldigt frusterad om dagen,
jag hoppas det släpper när han blir säkrare på att gå. Om
det nu är det. En annan tanke är om det är högerörat som spökar på honom,
han kliar och drar. *Stackars liten*

Nu ska jag kolla "Spårlöst" som alltid på måndagar, innan det blir sängen och
sova 7 kvart i timmen som min kära mor alltid sa till mig!
(Bilderna till höger är ifrån bussresan hem från tandläkaren idag, något
fundersam p sista.. ;) )

Ps; kolla bilden på min hand. När jag var på Akuten satte de dropp, och jag sa till
S att de gjorde ont (efter, när den satt liksom), det var i onsdags förra veckan
och denna bilden tog jag igår. Alla färger syns inte riktigt, men idag har det börjat
lägga sig tycker jag. Men KONSTIGT va??

Handsingen..



Kommentarer
Postat av: cicci

heeeej! oj vad det känns lång tid sen sist vi "snackade".. såg din hand, hoppas det inte var nåt allvarligt du behövde åka in för?



vi mår faktiskt inte så bra här tyvärr.. men är så trött att skriva det på bloggen och det blir så ointressant också för läsarna. Flippen får massa mediciner, ci åker ut och in på sjukhus för massa kontroller och utredningar.. jag och tony är väldigt slitna och min astma är inte bra ännu heller och sitter o väntar på att få komma till lungkliniken..



pust.. så e läget iaf. men är glad att jag kan pyssla med lite bilder och bloggen, är som terapi för mig :)



boken har verkligen gått framåt också! Så när jag bara piggnar till lite mer så blir det tryckt! Spännande till tusen! Men det blir hårt jobb efter med marknadsföring också, det är egentligen det stora jobbet.. men jag ser det som en rolig utmaning!



hur är det i er stuga? :)

kraaam

2010-03-16 @ 09:11:17
URL: http://animegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0