Tidig blogg

Skriver tidigt idag, för jag tänkte att ikväll ska jag inte sitta och blogga när C kollar på tv, utan då kan jag kolla med honom. Det blir mysigt!
Tror jag skrev igår att vi försöker få in lite nya rutiner, vilket går ut på att somna i sängen
(han somnar jättebra i famnen, med både tyst eller ljud omkring och det är ju kanon, men det är ju faktiskt viktigt att kunna somna själv också.. ),
och sova två pass om dagen. Som inte är alltför långa, men inte förkorta heller så det inte räcker. 
Om vi kan få till det så kanske O inte behöver vakna 6.20 och "tvångsomsomnas" till 7.50, utan kan sova till 8 ändå. DETTA ÄR MIN PLAN :). Det är INTE lätt. Jag undrar hur det ska gå.. C körde alltså en ny slags nattning igår, och jag märkte at han tyckte det var jobbigt. Men när man är "I" det är det skitjobbigt, när O sedan sov och han konstaterade att det bara hade gått 30min kändes det ok ändå! Och det är skönt!

Frågan då; sov han längre?
Han vaknade som vanligt strax innan halv 7, då gick jag och hämtade honom och så fick han ligga hos mig i vår säng, inte alls så bökig som han brukar vara somnade han om! :) Klockan 8 ringde mitt alarm, (det var väl tur jag hade satt det!) eftersom vi skulle på sång-stund idag kl 10.. O sov vidare. Jag gick upp, och fixade frukost, lunch att ta med, mellis, sminkade mig (Och här sprang jag som en tok in till sovrummet hela tiden, så att han inte hade rört sig i sängen, hade självklart bullat upp högsta muren, men det har hänt förr.. :( ), fixade håret, 8.50 FICK JAG VÄCKA HONOM!!! :D Jag kände mig otroligt taskig, men det märktes att han var utsövd, vaknade med ett leende! ♥ ÄLSKLING ♥

Han fick sitta kvar i sin stol, när jag skulle borsta tänderna, och kluriga kluriga jag tänkte -att jag öppnar städskåpet för där står ju dammsugaren-, O blev så glad när han såg den, satt och sprattlade och skrattade och pratade med den, med dammsugaren! Sedan fick han syn på en stor affisch, men "förgiftnings-upplysningar" på, och den har fina färger, och han tittade från den ena till den andra - Lyckan var gjord! :D

Vi gick och mötte S och V, för sång-stund, tror barnen uppskattade det jättemycket! O har ju aldrig varit speciellt blyg direkt, så när K (hon som ledde sången) satte igång så kröp väl han fram och vill spela på gitarren han också.. Det är nästan så jag (vet att det är onödigt) blir lite generad ibland, när han kryper fram till främmande, eller sitter och vrålglor- men vad ska jag göra?? Det är ju jättebra att han är så social, men ibland blir det vid "fel" tillfälle, men K tyckte bara det var kul idag, såklart! :)
Efter ett tag ställde han sig upp mot hennes ben och stod där och tittade på oss andra, och bara skrattade. Vet inte om det var "Haha jag är närmst" eller "Å vad ni ser fåniga ut", men kul hade han! Efter sångerna fikade vi, vi var 6 mammor, 3 flickor och 3 pojkar. Flickorna var lite yngre och pojkarna var runt 11 månader allihop, och K då förstås. Kul att E med sin dotter N är med i vår grupp, de bor i trappen jämte oss! Killarna hann få lunch också innan vi gick därifrån, och mot Akademikrogen där C jobbar, för lite lunch till oss.
O har också kommit på idag hur man kan "lyfta sig ur" barnstolen - mindre bra. Undrar om han kan göra det i sin stol också? Den är ju inte lik den har gjorde det i idag, men blir väl att köpa ett bälte till stolen, det är ju inte värt att vänta och se..

O sov ju härmed inget på förmiddag (så ska INTE rutinen se ut :D ) och somnade som en stock efter lunch när vi kom ut i friska luften (som också var mycket behagligare idag!), men vaknade när vi kom in på Akademikrogen. 20-25min sov han, så nu efter mellis körde vi "nya", bar han lite och sjöng, sedan sängen. Han ställde sig upp, typ 1000? gånger, sedan ställde jag mig jämte och buffade honom i rumpan, och nynnade på "lillemans dag är slut", om och om igen, och visst somnade han, 15-min! Jippi!! Känns som en seger vill jag lova!
Nu har han sovit i snart en timme.. -Ta upp, eller inte?- det är frågan nu!
Och jag har hunnit både diska och blogga!

♥ Nu ska jag "bara" MYYYSA resten av dagen, av mitt underverk och min "stora" älskling! ♥



Ps. I vårt "nya" rum blev det så här fint,
 väggordet satt över O´s säng innan,
men det blev ju fint så här också! :)         
Väggen vid sidan av min säng blev så här fin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0