Bytt rum!

Idag hade det röda lagt sig på kinderna på O, men jag tycker det kommer tillbaka. Nu är han "mosig" på kinderna och över överläppen. Men som C säger, det ser ut som om han är lite torr på läppen, så vi ska försöka smörja honom lite nu innan han somnar.
Han har varit kille hela dagen idag!
Det rummet O har (nu hade) är ett så kallat vädrings/luftnings-rum, och därför är det så svårt att få upp en en bra tempratur där. + att JAG tycker att det fortfarande drar lite från fönstret. Detta har jag funderat på hur jag skulle lösa det, och tillslut kom jag fram till att vi får byta rum helt enkelt.
Helt enkelt var det inte. Det var MYCKET mer än att bara flytta sängen.
Vår säng var vi tvungna att ta i sär.. Och så visste vi inte ens om den skulle gå in i O´s gamla rum, så att vi kunde gå förbi, men det kunde vi, med marginal, så flytt blev det. 
Alla milijoner prylar, och kläder är nu någolunda på plats, och vi är SUUUPERNÖJDA!! och trötta. Hoppas O ska sova gott på sitt nya rum i natt! Han har varit med järnet idag, bara två korta vilopauser på hela dagen och resten full speta och massor av skratt! Han har skrattat ett tröttskratt som vi aldrig har hört innan, så där på gränsen, men ändå superroligt och hysteriskt.. :D   Här är de nu "NYA" rummen;

     O´s nya rum!        C målade monster när han var liten, och hans mamma VÄVDE dem till O, i present när han föddes!!         Mys o lekhörna!

     Och så här blev vårt rum!
Bild nr.2 är ett foto på en väv som C mamma har vävt till O, när han föddes. Motiven är monster som C tecknade när han var i 5-6års åldern - så himla kul och FIN!!

När vi äntligen blev klara (tar ju extra tid att göra det eftersom en av oss var med O, och det blev C, så jag fick det som jag ville med en gång.. :) ) var det ju det där, att vi hade glömt och äta lunch. Gick ner-
(för att få lite luft-vi fick MASSOR) (Och O somnade i min famn i trappuppgången på vägen ner, det har ALDRIG hänt, så trött var han! Eller skriver man trappnedgången när det är ner vi går??) 
-till Table 20, och världens trevligaste och "tackigaste" servitör, och fick oss en varsin hamburgare, det var massor av mat! O provade förstås när han vaknade, och han verkar gilla hamburgare lika som sin pappa.. :)
Det blåste så mycket när vi gick ner att det gjorde ont i öronen, vi var allderles röda i ansiktet och på öronen (fråga mig INTE varför jag inte tog min mössa - slarv bara), det gjorde riktigt ont när vi tinade..

Sen skulle vi ju hem igen, då var det raska ben vill jag lova! Så har vi fixat lite här hemma, diskat, hängt upp en lampa, busat med O såklart. Och NU när han sover, ska vi kolla på "En annan del av Köping", det har vi längtat efter! Finns det ett härligare gäng!?

Imorgon är det måndag, ska bli kul och se vad den dagen har med sig! (Efter att ha sovit på vårt "nya" rum!)
Fick precis veta att V har ställt sig upp - allderles själv idag - VILKEN KILLE!! *ÅÅ*

*Nu gav C mig lite viktig information, och jag känner att det är bäst jag skriver det så jag ALDRIG glömmer detta viktiga. 
           
         *ÖLAND ÄR DET ENDA STÄLLET I SVERIGE SOM MAN ODLAR BRUNA BÖNOR. *     -det du! :)

Kommentarer
Postat av: mamma

JA! Det blev ju jättebra! Och om jag fattat det hela rätt så har ni två vackra bilder på mitt PERFEKTA och omåttligt vackra,stiliga,charmiga barnbarn precis under texten "Det bästa vi gjort" eller om orden kanske inte precis är så - men innehållet iaf.

Jätteduktiga är ni - så det så!

2010-01-10 @ 21:05:48
Postat av: Lisa

Tycker vi också mamma! La upp en bild idag 12/1 på foto-na! Just det blev jag supernöjd med!

2010-01-12 @ 19:32:23
URL: http://jagmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0