Sovande bebis.. :(

Trodde verkligen dagens inlägg skulle vara ett positivt ett, med massor av roliga händelser och lockelser till skratt. Just nu känns det inte som det blir det.
Imorse när jag tog upp O och tog morgontemp på honom var den 37,6 - JIPPI JIPPI JIPPI!!! (Han fick nedsättande vid 5 imorse - men ändå!)  Han åt relativt bra med gröt, och sedan lekte vi en stund. Så märkte jag att han började bli trött och gick och la honom. Han sov en timme, så tänkte jag att nu blir det bra med lunch!
Plockade upp honom och då hade han 40,0 IGEN STACKARS BARN!! (Då var det helt utan nedsättande)

(Nu vaknade han, 37,8 JIPPI!!)

Jag tyckte SÅÅ synd om honom! Allderles röd, mosig och slapp. Fick i alla fall i honom lite mat, sen i säng igen. Då sov han 1½timme TILL!! DETTA har aldrig hänt med honom sedan han var spädbarn. Jag blev ganska orolig så jag ringde vårdcentralen, eftersom jag skulle höra av mig om det INTE vänt idag. Tog ett tag, men till slut fick jag tag på dem, och förlarade allt sedan fredags. Hon kom fram till (som jag också trodde) att kåvepeninen jobbar, men har inte slagit in helt än, vi ska avvakta till imorgon morgon, och om den inte har gått ner då får vi en akuttid.
DET KÄNNS SKÖNT! Dels att har pratat med någon som kan, dels veta hur jag ska förhålla mig till vad som händer näst.
Med sin NYA FINA Pingubok!
Men som jag skrev, nu vaknade han och hade 37,8, han är HUUR sprallig som helst nu, han känner väl sig frisk! Farfar var här med en jättefin Pingu bok med MASSOR av ljud som är jättespännande! Han kryper här fram o tillbaka, med ett leende på läpparna, så han somnar nog igen snart, av utmatthet, nu är han ju inte van.  ;)

                                                                                             
Nu LÄNGTAR VI EFTER PAPPA♥ men han kommer nog om en timme eller så. Ska bli skönt och få hem honom, ikväll är det tvättdags igen, och IMORGON ÄR VI FRISKA!!
                                                                                      *Håll alla tummar ni har!* 

Det blev mer positivt än vad jag vågade hoppas på! :) TJIHU!

(+att det var superkul att få komentar av S.A-korpadalen! Kram på dig!)

Kommentarer
Postat av: cicci

jag håller tummarna för att det är friska huset hos er imorrn!



tack för inlägget.. det värmer! Nu hoppas jag att jag kan skriva om goda nyheter om boken redan under denna vecka, håll tummarna för mig nu!

2010-02-08 @ 19:23:57
URL: http://animegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0