Jahaja..

Jahaja, då var vi hemma igen.
Med vänstersidig öroninflamation, 39,8 i feber, men antagligen ingen ögoninflamation! Vi fick en läkare som vi träffade den 15 september, så det kändes bra, han är duktig och omtänksam om barnen. Han kollade igenom O precis som de andra har gjort, men hittade då en "buktande trummhinna" som vi då kallar öroninflamation. Har hämtat "Kåvepenin", och O har fått första dosen. Det var INTE välsmakande. Lyckades också få i honom en halv burk mat, men sen fick det vara nog tyckte han. Lever mest på välling och vatten. Har har också fått smaka mycket utspädd saft (tips från doktorn) för att lättare få i honom vätska och som "belöning" efter medicinen. Det var gott, men inte så supersuper som jag trodde. Men han har väl dåligt med smaklökar nu antagligen.
Doktorn såg mycket frågande ut när jag sa att han har ögoninflamation, "jag tycker hans ögon ser jättfina ut" var hans svar. Han trodde faktiskt inte att han har haft inflamation utan bara "gegg" som kommit av förkylningen. Så vi ska köra droppar imorgon också, sen kunde vi sluta. SKÖNT!!

Natten som gick var ganska tung. I och med att O fick så himla hög feber igår, så var jag orolig, och var uppe och kände på honom varje heltimme. Men han sov lungt varje gång. På morgonen gick vi upp han och jag, och tog en flaska välling och sedan var han leksugen - så glad jag blev!! Vi läste böcker, körde med bilarna, och för första gången lekte (inte bara klappa våldsamt..) han med Catasita. Jag tog fram en "plastpinne med en liten fjädervippa på i ena änden" (en kattleksak) och busade med katten, O tyckte det var jättekul, då tog han den och gjorde likadant! Och Catasita försökte slå bort den, ÅÅ så kul de hade! Senare på förmiddagen gjorde C det, och då skrattade O så han kiknade! :)
När han vaknade efter vilan var han helt dåsig. Det gick liksom inte att få någon fart på honom, och då tog vi tempen. 40,5!! Och då var det en och en halv timme tills jag kunde ge mer nedsättande.
Då blev jag orolig, och ringde 1177 (fick prata med en trevlig värmläning), och hon fixade oss tiden på jouren. TACK!!!

Nu sover lillemann igen, och det får han göra så länge han vill. Blir ingen resa till Karlshamn varken idag eller imorgon tyvärr! Hade velat vara med och fira min mammas födelsedag, men vi får ta det en annan dag helt enkelt. *Tack mormor för att du vet och tycker att vi gör rätt som stannar hemma!*
Ikväll börjar *Melodifestivalen*, och då skickar jag ALLTID en extra tanke till min kompis H.
              HON ÄR TJEJEN SOM ÄLSKAR MELODIFESTIVALEN!! 

Jag tycker att det har blivit lite för mycket, men visst kan jag strötitta på det, likaväl som något annat. Idag ska jag börja pula på (SÅ HIMLA FEL DET LÅTER NÄR JAG HAR BOTT I NORGE!!), ordna med en grej, som jag inte kan avslöja än. Men kanske nästa vecka hoppas jag! Spännande va?! :)
Tror jag ska börja direkt nu när jag blev lite sugen!
Ha en supermyysig lördag alla fina vänner, jag ska torka näsan och gå in och ge min varma son en klapp på kinden.. *Gos*

Kommentarer
Postat av: cicci

:) härligt!



tack för att du stöttar mig i detta projekt!

2010-02-07 @ 13:30:33
URL: http://animegirl.blogg.se/
Postat av: mamma

Nu är det tyst och lugnt i mitt lilla hem igen. Vi hade en trevlig stund - och denna gången var köttet mört i alla fall! :-D Pojkarna busade så de blev jättetrötta och M var lika kelig som vanligt, och både hon och L hade ritat SÅ fina teckningar. Fick en jättefin Orkidé från M, C och Dej och C - Tusen Tack! Och vad jag förstått så finns det en spännande ket som väntar på mej... Kul! Nu hoppas vi bara att lille O blir jättefrisk jättefort!

2010-02-07 @ 17:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0