Sambo och barn sover....

Sambon av utmatthet och sonen av förkylning och feber.. :(

Igår vaknade O med en dundrade förkylning. Ingen feber. Näsan rann och hosta. Stackars. På sin 9 månaders dag!
Vi gick till stan i det fina vädret med S, M o V, och fikade (SKRÄLL!!), jättehärlig promenad! Kul att gå allihop, oftast är det ju jag o S med pojkarna. Ovant att inte köra vagnen, och kunna gå och flaxa med armarna.. :)
Efter fikan kom O's mormor, så då fikade vi lite till, och O fick mellis.
Så började min sötnos få feber, så vi började gå hemåt. Gick inom Åhlens, och O fick nya byxor och dreglis (det går några om dagen när tänderna kommer..) av mormor.
Tycker så synd om honom när han inte mår bra! Vi som skulle vaccinera honom imorgon, undrar om febern är borta så han får!?
C började jobba kl 14, igår så nu har han jobbat extra onsdag, fredag och igår. HAN är trött!
Flera gånger igår när jag hade lagt O för kvällen vaknade han och var jättejätteledsen. Sådär ledsen att man tror att han har slagit sig. Men efter att jag hade nattat om, för 15 gången (kändes det som iaf), runt 23.30 somnade han och har sovit ganske bra.

Mormor och jag drack ett glas rödvin och tittade på foton --- det är kul! Så mycket lättare man minns när det finns bildbevis. Som när O's morfar fyllde 60 i sommras. Eller när vi tog tåget hela gänget till Köpenhamn med två 6 månaders, och det SPÖREGNADE! Barnens dop, festivaler, min och C's 1 års dag! Eller när O kom, för 9 månader sen.. OTROLIGT SÅ SNABBT DET HAR GÅTT!! Det var supermysigt!

Jag bjöd också in att läsa min blogg på familjeliv igår, och frågade vad de tyckte, och det var en tjej, K, som tyckte det såg bra ut för en nybörjare! Jag blev jättejätteglad! Men som hon är jag nybörjare, och håller på att lära mig, -- jag hade velat svara på din kommentar, men har inte lärt mig det än--- så därför svarar jag här! Din blogg ser också fin ut! :) Såå kul att få lite svar tillbaka!!

Sitter nu med en kopp kaffe, och väntar på att C ska vakna, O's farmor och farfar ska komma på---
nu hände allt påen gång, O vaknade av 6 nysningar och gråter, och C vaknade----
fika, och snart är det lunchdags för O, tror det får bli spagetti och köttfässås. Det brukar han "mmm"-a till så får vi se om det funkar idag. Trevlig söndag!


Kommentarer
Postat av: Mormor

Här från jobbdatorn har jag inga problem att komma in alls, och inte att skriva kommentarer heller. Och ja, jag tycker fortfarande att det är jättemysigt att läsa din blogg. Kram till er alla från mormor

2009-11-23 @ 16:01:45
Postat av: Barbro Andersson

Minsann! Undrens tid är inte förbi! Du håller på att lära dej att blogga, och jag håller på att lära mej att kommentera. Och se här då! Nu kommer jag in från min egen dator också!



Hoppas att både O, C och mamma mår bra även efter vaccinationen! Kram mormor

2009-11-23 @ 16:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0