Pojkarna i köket

Det är så härligt att vara med en älskling som kan laga mat! Det hade ju varit konstigt OM han inte kunde det eftersom han är kock... Nu är bägge pojkarna  i köket och lagar pasta med köttfärssås. Lilleman sitter mellan C armar när han använder pepparkvarnen. Det är gulligt!♥

Idag har det annars varit fullt upp! O hade svårt att somna igår, han har jättesvårt att somna själv nu när han är så himla förkyld, men det är ju inte så konstigt. Helt igentäppt imorse! Och lite hostig. Idag öppnade BVC med öppet hus för småttingarna för vaccination.
Fyllde i lappen och tog en nr.lapp, satte oss ner och då kom en sköterska och sa;
-NR24!
-Jaha det var ju vi!
JAG hann ju knappt att förbereda mig! Vi som hade trott det skulle vara jättekööö!

Tog tempen igen och det var ju inte så kul, men vi var ju tvugna att kolla så han inte hade för hög feber. Och så var det dags. Han tog det som en man :) Lite tårar, och sedan flirtade han igen med sköterskan... Jag hade också läst att man skulle ha kortärmat, så det skulle gå snabbt och lätt, utan att man behövde grejja med armen efteråt. Så det gjorde väl jag, tog den finfina som han blå, kortärmade bodyn med elefanter som han fått faster, sen tog hon den i låret iaf... :)
V däremot fällde inte en tår, han tittade på sprutan, tittade på sin mamma, lite förundrat, sen var det klart!

Jag har inte märkt något konstigt med honom efter sprutan, han verkar inte ens speciellt öm *peppar peppar*. Men snorigt och dant är det, så jag tycker han har så det räcker! Vi har varit hos grannen och lånat en "snor-sug", så ska C duscha med honom så han blir varm och go innan nattavällingen. Hoppas han får sova gott sen!

Nu ska jag ta och ringa Restaurang Larmgatan 10, och boka bord till lördag, då ska vi ha lövräfsning hos min farmor hela gänget, så ska pappa bjuda på middag där på kvällen -- DET ser vi fram emot!! *MUMS*

Ikväll blir det natt för mig också tidigt. Det tar på krafterna att ha ett förkylt och lite gnälligt, men ändå aktivt barn hela dagen..  Så får vi se vad morgondagen har att erbjuda, säkert något kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0