Full dag!

Har vi haft idag! Klockan 08.45 kom S och V med vagnen och det bar iväg mot stan, för jag skulle till doktorn och kollade en knöl i nacken som jag haft ganska länge. Visade sig vara en talgkörtel, och heelt ofarlig. Tack S för att du barnvaktade O!
Lite kaffe och macka.. Vi sa det; så är tidigt har vi ALDRIG varit i stan, butikerna hade inte ens öppnat.. Men det dröjde inte länge. Gick och kollade lite, köpte julklapp till O´s pappa - NYFIKEN I EN STRUT!! 
När klockan sedan började närma sig lunch gick vi in på ett café, med väldigt dålig service. Vi fick inget hej, inte en blick ingenting, och det var inga andra gäster där.. När jag hade väntat i 3-4min framme vid disken utan något gensavar från killen (fast han stod 2,5m bort), så påkallade jag hans uppmärksamhet. Och fick värma mat och gav pojkarna. När S sedan hade bytt blöja, så såg hon nästan grön ut i ansiktet när hon kom tillbaka... Jag frågade om vi skulle äta någon annanstans,
-Ja.
Blä för sånt bemötande och otäcka toaletter..

Vi gick till vårt gamla "stråk" i stället, där vi vet vad vi får.. :)
Fick också första riktiga tecknet på det här andra pratar om "seperationsångest" vid 9 månader. Skulle in och handla, och han började gnällgråta. Jag blev allderles paff! Men det gick ju över. S sa att han tittade efter mig bland folket och när han fick syn på mig igen, sken han upp, för att sedan gråta och klaga lite till på att jag hade gått... Pyret..:( Det här hoppas jag slutar FORT!

Ikväll så verkade O jättetrött och kinkig, och jag hade tänkt och duscha med honom efter maten, men vi tog det innan istället. Åå så mysigt! Han bara satt på min arm med huvudet på min axel och njöt med vattnet rinnandes ned för ryggen. Helt lugn, och ibland gick det en rysning genom kroppen på honom. Så gosig!

Ikväll är tanken att stjärnan och ljusstakarna ska upp.. Vi får väl se, vi får väl se... Jag gillar ljuset, men tycker att det blir lite väl juligt, tidigt.. Men kanske stämningen infinner sig.. :)
O spelar nu något hårdhänt på gitarren, men tycker det är kul. Han sitter i gåstolen och pumpar ut sista enegin. Fram till gitarren, plinka lite, skjuter ifrån sig, så ibland tar det tvärstop vid mattkanten och då superpillar han på något på det där lilla bordet på gåstolen- som om det var ju det han tänkte göra hela tiden... :D
Och DÄR gick gitarren i golvet.. Nu bara glider han fram och tillbaka vid den jätteförsiktigt och tittar på den, och tittar på mig. Men jag har inte sagt något. Han ser väldigt förvånad ut..

Nähe hur var det nu med ljusstakarna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0