Så var den stora..

..dagen ÄNTLIGEN här!
Lugn jul? Nej, det har jag nog nästan aldrig upplevt som jag kommer ihåg! Men så mycket som det har varit idag? Nej, det har jag nog inte heller upplevt! 
Vi började med julmorgon i sängen. Myys, men O tyckte det var väldigt mysko! Äta gröt i sängen?? Vad är nu detta?? Och få paketer, med suuperfina papper och snören! Denna dag kunde inte börja bättre!! Jag fick ett collage av bilder, där varje bild är i en egen ram, som var superfint, (O är VERKLIGEN KREATIV för att vara 10 mnd!!), och C fick en snygg klocka.
Fortsatte med dusch, och förberedelser. Shit va mycket det är att förbereda!! 
Snittar, revben, alla korvar, lite grönsaker, äggen, sillar, dukning, O skulle duscha, och somnas, i kaoset som råder somnade inte O så lätt som han brukar, och när jag hör honom pusta och stånka, och jag går in till honom så ----- jo, mn älskade son står upp i sin spjälsäng på sina vingliga små ben! Han har rest sig i sängen helt själv! Han såg lika förvånad ut som jag blev... :)

Mitt i alltihop kommer A-S för att hämta A julklapp! Det blev en blixtvisit! Vi får ta en fika nästa vecka... :)
S, M och V kom eller, S och V kom upp, för C och M satte in V nya bilstol i deras nya bil (SUPERGRATTIS!!) så de skulle komma iväg till Karlshamn och fira jul.
Jag stressade. Började bli svettig, innan dess hade jag ändå varit ganska lugn.. O vaknade och skulle ha mat, mat skulle stekas och in i ugnen, mat skulle läggas upp snyggt, jag stressade, S fick mata O, och i samma veva var killarna klara och O´s mormor kom. Varför måste man ha så himla mycket, av allt?? Farmor och min pappa kom, *skulle fixa farmors julklapp med mitt i allt*, V skulle ha mat. Ja så här flöt det på! Samtidigt som S m familj skulle åka mot Karlshamn kom O´s farmor, farfar och faster, fullt i hallen! :D MEN SÅ HÄRLIGT NÄR ALLT OCH ALLA VAR PÅ PLATS!!! O var på strålande humör som han allra allra oftast är.. Fick beröm för sillen jag hade lagt in, den blev "godkänd"! :) Men någon som blev lyrisk var pappa över C´s mammas sill! Tror han skulle kunna leva på den ett tag!
Efter maten blev det en powernap för O, men väckte honom för lite julklappsöppnande. ÅÅ vilka fina julklappar!! Tusen tusen tack! O fick en superfin tröja från Thailand, en jättefin tomte av farmor och farfar och en grön mjuk bil också.
"Tante Eirin" hade skickat julklapp från Oslo, och GUUD så fint stickat sätt med mössa, kofta och vad-kallar-man-det-för- överbyxor? Sååå fint!! Av bästisen V fick han en låda med tillhörande klossar att lägga i rätt fack, och av A en helikopter! 
Kalle Anka började och O blev hänförd över alla färger som gick rakt in i säcken! :) Han vrålglodde! :)

         Fiina papper och snören!             Tomten och jag!            Min fina julklapp
 
Alla åkte vidare och C gick upp i trappen jämte, som tomte.. MYCKET lyckat efter vad jag har hört, men så har han en hejdundrandes tomteröst också!
Vi åkte till Nybro för mat och klappar. Där var kusinerna I (9mnd), T (4,5år), M (6,5år) och L (5år), tror ni det blev JUBEL när tomten ÄÄÄNTLIGEN KOM!!?? Och herregud vi som inte skulle ha några klappar i år!! O har nu cashat in till babysim i vår, ny supercool svart gåvagn, "maraccasägg", ett av oss och ett av moster.. Bil, mjukisfisk från IKEA, bok, kläder, jo en hel del..
MEN det allra roligast var att se dessa tre barn som studsar som studsbollar upp och ner och pratar I ETT med tomtarna! Ja, det kom inte en , utan två tomtar! Det var kul, vi hade beställt en tomte, grannen Uffe, och det kom två. Lite skeptiska till en början var vi allt, men när vi märkte att tomte ett kände tomte två, så var det ju ganska kul!! :D (Det visade sig vara tomte ett´s svärfar!)

         Tomtekaos! :)       O och tomten       I och tomten

Men ganska snart efter klapparna åkte vi hemåt, dagen har varit VÄÄLDIGT intensiv, men en allderles fantastisk första jul med O! Underbara pojk som hänger med, och (nästan-peppar peppar) alltid är lika glad!!

 Imorgon förmiddag blir det Öland och sedan C´s farmor och farfar en sväng innan vi åker ner mot Karlshamn och mamma på eftermiddagen! Hoppas vägarna är lika fina som idag!

Tusen miljoner, till alla er som har gjort julafton så underbar!!!
GOD JUL!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0