Nu får hon vara ifred.

I måndags började vi provocera Emmas mage igen. Denna gången med upphettad,  alltså tillagad mjölk. Proteinet ändras tydligen så mycket i den processen att många tål det i maten,  men inte ren. Vi sa att vi ger det bara hemma,  så behöver inte förskolan ändra sina rutiner. 
I måndags fick hon då spagetti och köttfärssås, och i den hade jag både cream fraiche och lite grädde. Natten var lugn. 
På tisdagen var barnen lediga,  och Emma var ganska gnällig,  och bajsade inte på hela dagen. Vi åt korv stroganoff,  den hade också grädde & cf i. 
Natten till onsdag hörde vi henne gny och gnälla tre fyra gånger. Det var det vi hörde i alla fall. 
Jag lämnade på dagis som vanligt, och förklarade vad jag vill att de skulle ha extra koll på. När jag sedan hämtade var det en supertrött tjej. De påpekade att hon hade varit vääldigt gasig i magen, och hade bajsat en rejäl gång. Lite gnällig och hade inte sovit sin fulla timme. Det första jag såg var att näsan rann.  
Vi åkte till mormor för lite middag, och fick sätta oss till dukat bord.  Vi fick hämtat lite potatismos hos moster,  eftersom Emma bara får mjölk hemma,  vill vi ju att hon ska få lite varje dag så att vi kan känna oss mer säkra på vad det är, om det är. Hon åt lite grann (vi har tidigare lagt märke till att när hon fått ersättning /välling/mat med mjölk i äter hon betydligt mindre, som om hon vet att magen inte vill ha det. Mycket märkligt). 
När vi sedan åkte hem, i rondellen på väg för snabbshopping maxi, kräktes hon i bilen. Tre gånger. Då är det inte okej längre. 
Efter det var hon märkbart lättad. 
Natten som kom var hemsk. Stackars stackars liten. Som hon vände och vred sig. Gnällde och gnydde. Så Calle och hon har haft en hemmadagidag,  och jag fick tillslut ett samtal med hennes läkare,  som sa "avbryt avbryt". Så nu ska hon äntligen få vara i fred,  hon tyckte att hon absolut ska få vara i fred nu, ett år. 
Vi pustar ut. 

Älskade ängel❤

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åhh lilla hjärtat, skönt att läkaren oxå tyckte att ni skulle avbryta. Måste vara så svårt det där och veta vad som är vad.. Men nu är det ett helt år till nästa gång och då kanske med en helt annan utgång.
Längtar efter er lång in i själen!💜

2014-11-06 @ 23:06:24
Postat av: motte ♥♥♥

Tack snälla "fabrodokton"
Åh sååååå skönt att slippa ge henne!!
Bra att hon visade tydligt å fort det ni säkert "visste". Hoppas hon repar sig kvickt.
kram alla rigbäcks

2014-11-07 @ 00:00:41
Postat av: mormor

Men GUUUUDDD! Arma lilla Älskade Älskade Unge!
Att det blev SÅ illa hade inte jag fattat!
Men ÅH så skönt mitt i alltihop att hon ska få "vara ifred" med provocerandet i ett år nu!
Tack Tack Tack för det!
<3 <3 <3

2014-11-17 @ 10:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0