Lillan 10månader ♥

Huuuu så fort det går!
♥♥♥♥♥♥♥♥♥
10 månader, snart ett år.
Liten skyndar alltför fort.
Emma, min solstråle ♥
 
På den översta bilden är du inte många minuter.
De har hört ditt skrik, även att det tog ett par minuter innan du var med.
Du har uttryckt din klagan över hur kallt det var på denna sidan magen.
Men än hade inte jag hört dig, jag sa det till Calle för bara en minut sedan,
jag minns inte när jag hörde dig skrika första gången.
Och Calle sa att det var på bordet, när de hade fått igång dig
-men då sov jag.
 
Jag tackar min lyckliga stjärna,
att det är han som är din, och er, pappa.
Ingen annan ♥
 
 
Vid tio månader går krypandet i rasande fart, så du går på näsan ibland när du jagar Oscar.
Du reser dig mot allt, och väldigt snart ingenting.
Du står en liten stund utan att hålla i dig, och med din gåvagn kör du race i hallen.
Du går längs med möbler, drar ut ALLA lådor, tv kort, dvder och skivor som du kan hitta,
toalettrullen är också en favorit...
Du bankar klossar mot varandra, och allt allt allt går en sväng genom munnen.
  Mer än något annat så älskar du att vara med Oscar, gärna på hans rum.
 
 
Mammas lilla ♥
Du äter fortfarande mjölkfritt, och maten och magen fungerar bra.
Vi tragglar på, även om det är lite svårare nu när det är varmt,
att du är bestämd vet vi, och du visar det tydligt vid maten.
När det inte går ner mer, får vi klara och tydliga besked genom
mycket viftningar, att NU ska det inte vara mer i den magen... :P
 
 
Ett riktigt litet bustroll är vad du är!
Du har lätt till skratt, och lätt att få oss andra att skratta!
Du vill alltid vara med, och just nu är det lite bökigt med att somna,
för tänk om du missar något..
Dina tänder spökar, dina tre nere är så fint framme,
men nu kommer alla fyra uppe, och den fjärde nere, så nog kliar det allt i din mun.
Och de sista dagarna, när du har varit ledsen så har vi hört..
..mmmamma mmaaammmmma mmmamma
 
 
♥ ♥ ♥ FINASTE LILLA LILLA TOKA ♥ ♥ ♥
 
 
Till stjärnorna och tillbaka
Alltid. Alltid.
♥♥♥♥♥♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Calle

Sitter här hemma och läser ditt fina inlägg och det rycker i tårkanalerna...fina mina

2013-07-06 @ 13:27:33
Postat av: mormor

Å här sitter väl mormor med blanka ögon!
U N D E R B A R T inlägg!! ♡♡

2013-07-07 @ 07:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0